Начало Автомобилни новини BMW обнови седмицата

BMW обнови седмицата

193
0

През тази година BMW ще представи не малко нови модели, между които новата 3-та серия, изключителния М6, версията 4х4 на 5-та серия и не на последно място обновения се флагман – 7-ма серия, който тръгва на пазара почти веднага след дебюта си в Женева.
Независимо от многобройните критики по адрес на “седмицата”, баварците не бързаха да я променят. Но сега, когато наближава пазарната премиера на новия Mercedes S-Klasse, се оказа че модернизацията на тригодишния автомобил е необходима.
На пръв поглед изглежда, че това е обикновен фейслифт. Предната част на колата е станала по-закръглена, решетката на радиатора е изтеглена още настрани, променени са броните, а фаровете са приели още по-строги очертания. Задната част пък изглежда не чак толкова тежка, благодарение на новите светлинни тела, преминаващи в капака на багажника, новата форма на бронята и дългата хромирана лайстна.
Интериорът е останал както предишния, но интерфейсът на системата iDrive вече е по-дружелюбен, а контролерът е по-удобен за управление. Допълнително баварците са разширили списъка на базовото оборудване – всички версии ще се предлагат с ксенонови фарове, двустепенни стоп-светлини, навигационна система и вграден телефон. Добавени са нови цветове на боята и моделите лети джанти.
За сметка на това обаче, промяната в гамата двигатели е доста сериозна. От досегашната гама остава само най-мощния 6,0-литров мотор (V12, 445 к.с.). Всички останали са или изцяло нови или модернизирани. Популярната в Европа модификация 730d вече е по-мощна с 12% (228 к.с.), а мястото на 3,0-литровия бензинов агрегат с 230 к.с. е заето от нов мотор с 258 к.с.със система Valvetronic, познат от моделите 630i и 330i.
Версиите 735i (V8, 272 к.с.) и 745i (V8, 333 к.с.) отпадат от гамата. Те се заменят от 4,0-литров V8 с 302 к.с. и 5,0-литров V12 с 362 к.с. В същото време разликата в динамичните характеристики на 750i и 6,0-литровата топ-версия е незначително – ускорението до 100 км/ч става за 5,9 и 5,5 сек съответно. За удържане на порасналата мощ на новите версии шасито е основно преработено, като следата на задните колела е увеличена с 14 мм. Всяка версия ще се предлага и с три варианта на окачването – стандарт, спорт и комфорт.