Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пирели показа гамата си за 2017 г. на Яс Марина

Пирели показа гамата си за 2017 г. на Яс Марина

50
0

Пирели показа новата си гама гуми, предназначени за Формула 1, на пистата Яс Марина в Абу Даби.

През следващия сезон предните гуми за Гран при ще са по-широки с 60 мм (305 мм спрямо сегашните 245 мм). При задните разликата ще е 80 мм (405 мм срещу 325 мм сега). Това означава, че новите продукти на Пирели ще са с около 25% по-широки от настоящите. Размерите на гумите за 2017 г. са съответно 305/670 – 13 (предни) и 405/670-13 (задни).

Интермедиите ще са с диаметър 675 мм, а гумите за мокра писта – 680 мм.

Досега новите гуми са преминали 10 тестови сесии. Програмата започна през август, а последните досега тренировки се проведоха с Ферари в Абу Даби миналата седмица. Във вторник (29 ноември) след последния кръг от световния шампионат за 2016 г. изпитанията ще продължат с Ферари, Мерцедес и Ред Бул. Трите отбора ги провеждат с модифицирани автомобили, адаптирани да отговарят на специфични изисквания.

Пирели са доволни от получените в тестовете резултати, въпреки затрудненията от провеждането на изпитания с модифицирани коли. Според данните новите гуми отговарят на целите – по-ниско износване и по-голяма издръжливост на топлина, които да позволят постоянно поддържане на оптимално ниво на сцепление.

От Пирели отбелязват, че всички резултати трябва да бъдат потвърдени в началото на следващата година.

„Бих искал да благодаря на всички отбори, които направиха възможно развитието на новите, по-широки гуми за 2017 г.”, заяви спортният директор на Пирели Пол Хембри. „Направихме огромни стъпки, откакто изпитваме новите типове. Доволни сме от резултатите с повечето спецификации. Наясно сме обаче, че работата тепърва започва. Аеродинамичният прогрес при колите догодина ще свали времената за обиколка с около 5 секунди спрямо постиженията през 2015 г. и с около 3 секунди в сравнение с тези от настоящия сезон. Новите болиди ще излязат на писта за първи път през февруари. Те ще са с повече от 20% повече аеродинамично притискане – значително по-високо, отколкото е при модифицираните коли. Този прогрес ще продължи през целия сезон. Следващата развойна фаза ще е насочена към гумите за 2018 г., когато автомобилите ще са дори още по-силни.”