Появата на рейс директора на Формула 1 Чарли Уайтинг на пресконференция на пистата Интерлагос демонстрира най-ярко настоящите проблеми при взимането на решения в спорта, смята Карлос Сайнц. Уайтинг излезе пред представителите на медиите в навечерието на уикенда за Гран при на Бразилия, за да даде разяснения относно решения на стюардите в Мексико.
„Подобно действие е безпрецедентно и показва, че нещо се случва. Чарли никога не бива да идва на пресконференция, за да обяснява каквото и да е, тъй като това означава, че в предходен момент нещо вероятно не е било свършено както трябва. Оценявам усилията на Чарли. Мисля, че от негова страна бе смело да дойде и да обясни ситуацията. Но появата му е следствие от някакъв проблем”, заяви Сайнц.
Испанският пилот каза също така, че е готов през зимата да анализира решения на стюардите, инциденти и ситуации, за да „създадем план за подобрение за следващата година. В противен случай имам чувството, че ще продължим да губим фенове, които не разбират спорта. Ситуацията е сложна и на хората им е трудно да разбират всичко у дома.”
„Надявам се да създадем план, за да помогнем на ФИА. Всички пилоти ще помогнат за достигането до решение. Ако кажем чакълени зони, чакълени зони да са. Ако е нужно правилата да са по-ясни, да бъдат уточнени. Отворен съм за варианти като да се кара свободно и да си оправяш проблемите с другите състезатели. Нямам нищо против. Просто трябва да поемем по един път.”
Предложенията на Сайнц звучат добре, но въпросът е доколко пилотите могат да постигнат съгласие помежду си. Наскоро съотборникът му Данил Квят описа пилотските брифинги като напомнящи на моменти на детска градина: „Аз ще обсъждам (идеите си) с Чарли. Предпочитам да говоря лично с него, защото брифингите на моменти напомнят на детска градина. Честно казано, не искам да съм част от това. Ако един започне да вика, друг се разкрещява по него. Има пилоти, които изобщо не могат да млъкнат… Понякога тези срещи се удължават излишно и без причина, тъй като някой просто иска да говори и говори. Нито във Формула Рено 2.0, нито в GP3 имаше такава детска градина като тук. Доста е странно.”