Първият Opel Kadett е една малка сензация, както от техническа гледна точка, така и по отношение на цената си. Над 100 000 автомобила от този четириместен модел са произведени от 1936 до 1940 година в завода в Рюселсхайм, който дори тогава е един от най-авангардните в Европа. Първият Kadett със своята самоносеща конструкция на каросерията се предлага като седан и кабриолет и струва едва 2 100 марки.
Със своето добро съотношение между цена и качества, първият Kadett се превръща в крайъгълен камък за успехите на Opel в компактния клас. До момента единадесет поколения от Kadett и Astra се представят успешно в своя сегмент: продадените над 24 милиона автомобила Opel Kadett и Opel Astra са впечатляващ брой и забележително постижение. Поставени един зад друг, всички компактни автомобили на Opel произведени досега ще надвишат магическата граница от 100 000 километра и ще създадат колона от автомобили, които ще обиколят екватора два и половина пъти. Компактните автомобили на Opel успешно са направили персоналната мобилност достъпна за широка група клиенти, особено в икономически трудни времена – и не само това. Последните поколения превръщат технологии и иновативни решения от по-високите сегменти в нещо достъпно за множество клиенти. Новият Opel Astra, представен през 2015 година, вече има 275 000 заявки в Европа.
1936-1940: Opel Kadett 1 – Един “Volkswagen”
Бързият четириместен автомобил може да постигне максимална скорост почти 100 км/ч и не му отнема много време, за да достигне сърцата на хората. Ходовата част с независимо предно окачване Дюбоне и заден мост с листови ресьори произхожда от Opel Olympia, а двигателят със стоящи клапани и L-образна форма на горивната камера е взет от Opel P 4. Той разполага с мощност от 23 к.с. от работен обем от 1073 см3. Предимствата на използването на модулен подход при конструирането играе ключова роля за ниската цена на автомобила. Точно както своя по-голям събрат Olympia, когото наподобява като визия, Kadett е един модерен автомобил. Хармоничните пропорции с прибран в каросерията багажник подобно на днешните хечбек модели и интегрирани предни светлини са толкова характерни за модела.
През 1938 година в рамките на подобренията в средата на моделния живот е добавена нова радиаторна маска в късен арт деко стил – в днешни дни експертите определят този модел като междинно поколение.
От Kadett до Admiral
„Също толкова пъргав, функционален и отзивчив в реакциите си спрямо командите на шофьора колкото един развиващ се в кариерата си кадет,” пише кьолнският вестник “Kölnische Zeitung” през 1936 година за новия автомобил на Opel. Името му “Kadett” е точно толкова ново, колкото и самия сегмент. До дебюта на първата Astra през 1991 година, автомобилите от компактния клас на Opel ще носят това име повече от пет десетилетия. Компанията представя още две моделни гами с имена произхождащи от германският флот – Admiral и Kapitän, съответно през 1937 и 1938 година.
Самоносеща каросерия и свърхмодерно производство
След Olympia, който е първият германски сериен автомобил разполагащ със самоносеща изцяло стоманена каросерия, първият Kadett има същата „монококова“ конструкция. Тя притежава много предимства в сравнение с класическата дървена каросерия, монтирана върху метална рама. Подобряват се управляемостта и динамиката на автомобила и се намалява разходът му на гориво, благодарение на ниското тегло на автомобила, докато нивото на безопасността е по-висока заради здравата пътническа клетка и по-ниския център на тежестта. Самоносещата структура дава началото на нов производствен метод, който е широко използван в наши дни: така наречената „сватба“, при която каросерията и силовото предаване и ходовата част (двигател, трансмисия и мостове) се свързват на поточната линия с помощта на хидравлични елеватори. Kadett се произвежда от Opel в Рюселсхайм. През 1936 година, компанията използва най-модерната система за щамповане в света и най-големия цех за пресоване на каросерийни детайли в Европа.
Свеж дизайн и иновативни технологии
Интегрираните в каросерията предни светлини, заменящи старовремските фарове стоящи отделно, дават на Kadett свежо излъчване. В това няма нищо изненадващо, защото именно Opel е този, който прави модерния автомобилен дизайн популярен в Европа. През 30-те години, след интегрирането на компанията в General Motors Group, е създаден дизайнерски отдел в Рюселсхайм по инициатива на главния дизайнер на GM Харли Ърл.
Много автомобил за своите пари: През 1936 година, още първият Kadett предлага отлични качества за своята цена и по този начин демократизира лукса – нещо, което ще се превърне в характерна черта за марката Opel. Елементи като хидравлични спирачки на четирите колела, мигачи, вентилация с малък триъгълен прозорец, която не създава течение и „защитен от прах“ багажник с достъп от вътрешната страна по това време са доста необичайни за тази категория автомобили, а в Kadett те са стандартно оборудване.
Kadett е първият модел на Opel използващ разработен от компанията карбуратор с низходящ поток с така наречената „тръба на Вентури“. В тази конструкция, наречена така на името на италианския физик Джовани Батиста Вентури (1746–1822), горивото се смесва с движещия се въздух преди дроселовата клапа. „Тръбата на Вентури“ е гладкостенна тръбна конструкция с допълнителен елемент наречен дифузьор с плавно намаляващ диаметър. Когато въздухът премине през него, той увеличава скоростта и намалява налягането си. В резултат от това се създава вакуум (както от горната страна на крило на самолет). До тази част е подведена тръбичка с бензин – последният се засмуква в тръбата благодарение на вакуума и се смесва с въздуха.