Нико Розберг бе най-бърз и във втората петъчна сесия на пистата Сузука в Япония. Втори отново бе съотборникът му Люис Хамилтън, като разликата бе само 0,072 сек. Трети се нареди Кими Райконен пред Макс Верстапен и Себастиан Фетел.
Хубавото време продължи и през втората тренировка на пистата Сузука. Температурите бяха почти непроменени – 24 на въздуха, 34 на пистата.
От Хонда съобщиха, че са сменили изпускателната система на колата на Фернандо Алонсо, тъй като е била пукната. Испанецът се завъртя в първата сесия на Спуун и повреди задното си крило, удряйки се в бариера от гуми.
🚥 GREEN LIGHT 🚥#FP2 is underway at Suzuka. Ready for 90 mins of #F1 action 💪#JapaneseGP 🇯🇵 pic.twitter.com/d57fggszUv
— Formula 1 (@F1) 7 October 2016
Работата започна доста по-бързо, отколкото сутринта и само след 6-7 минути в подреждането имаше осем времена. Себастиан Фетел бе начело с 1:34.150 (с гуми хард), следван от съотборника си Кими Райконен (+0,258) и Алонсо (+1,462).
Кевин Магнусен излетя от пистата, но успя да се върне на трасето без да се удари никъде. След това се обади по радиото, че няма проблеми с колата след изхвърчането.
Still early in #FP2, MAG testing track limits at the Hairpin… 🙈#JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/Z80w9J4dSI
— Formula 1 (@F1) 7 October 2016
Четвърт час след началото пилотите на Мерцедес вече оглавяваха класирането. Хамилтън бе пръв с 1:33.475 (хард), докато постижението на Розберг бе 1:33.758 (медиум). Нико се обади, че от задната част на колата му излиза сериозно количество пушек, докато правеше тренировъчен старт на излизане от питлейна. Екипите преценяваха поведението на различните гуми с различни количества гориво, за да установят степента на износване и да работят по възможни стратегии за състезанието.
Макс Верстапен заемаше третата позиция, докато Данил Квят се завъртя на 360 градуса на старт-финала. Даниел Рикиардо съобщи, че балансът на неговия Ред Бул не е твърде лош, но има известни проблеми в първи сектор. Инженерът му потвърди, че губи най-много време в първи и втори завой.
PROVISIONAL CLASSIFICATION (20 MINS): HAM leading ROS early in #FP2 #JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/0JJN3ZtiMk
— Formula 1 (@F1) 7 October 2016
Фетел излезе със софт за квалификационна симулация. Бе най-бърз още от първи сектор и даде най-добро време – 1:33.103 мин. Серхио Перес стана трети (също със софт) – на 0,467 сек от Себастиан. Хюлкенберг пък се оплака, че пилот на Уилямс не се отместил от пътя му.
More drivers out on the soft tyres now as the qualifying simulations start. Looks like there might be about 1s between medium and soft #F1
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 7 October 2016
One other important aspect to the work here for some teams will be to see if they can get through Q2 on a harder tyre #JapaneseGP
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 7 October 2016
Розберг на свой ред излезе начело с 1:32.250 мин (със софт), следван от Хамилтън – +0,072 сек.
Wanted: one cigarette paper. We’re trying to measure the performance gap between @LewisHamilton and @nico_rosberg on the soft tyre #F1
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 7 October 2016
Естебан Гутиерес спря на Дънлоп. Мексиканският пилот се обади по радиото, че нещо се е счупило. От питуола му отговориха веднага да спре колата. Ситуацията доведе първо до жълти знамена, а след това бе включен режим на виртуален сейфти кар.
Кими Райконен и Фетел бяха трети и четвърти в този момент от тренировката, следвани от Перес, Верстапен, Хюлкенберг, Алонсо, Валтери Ботас, Карлос Сайнц.
VIRTUAL SAFETY CAR: Esteban Gutierrez has parked his Haas just before the Degners #JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/D6ekcB0rhf
— Formula 1 (@F1) 7 October 2016
PROVISIONAL CLASSIFICATION (45 MINS): Just 0.072s split the two Mercedes team-mates, ❄MAN in third #FP2 #JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/R5A6BtLIk7
— Formula 1 (@F1) 7 October 2016
Верстапен се вклини между двете Ферари-та (излезе четвърти) с 1:33.061 – на 0,811 сек от времето на Розберг, но с вече използван софт. Освен това Макс каза, че гумите му били твърде студени по време на бързия тур. Райконен пък съобщи, че предната част на Ферари-то му е толкова нестабилна, че сякаш няма предно крило. Финландецът бе с каран медиум, докато Фетел продължаваше да работи със софт.
Температурата на пистата падна до 32 градуса. Хамилтън сложи твърди гуми и като цяло пилотите се преориентираха към по-дълги серии от обиколки.
With the qualifying runs over, the drivers are concentrating on longer runs with a view to the race. Only question mark is: will it rain?
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 7 October 2016
През последните двадесетина минути единственото по-интересно събитие бе излизането на единия Заубер от бокса със забравени върху задното му крило ръкавици. Един от маршалите на питуола ги прибра, след като паднаха от колата и ги върна на тима.
Розберг остана начело, следван от Хамилтън. Райконен бе трети пред Верстапен, Фетел, Перес, Хюлкенберг, Алонсо, Ботас, Сайнц.
From what we can see long runs seem closely matched, especially on hard. Over one lap, @MercedesAMGF1 seem to have an advantage. #Suzuka
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 7 October 2016
PROVISIONAL CLASSIFICATION: ROS on 🔥 in #FP2, RAI keeping Ferrari in touch in P3, 0.323s shy #JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/1d5uZcsSyP
— Formula 1 (@F1) 7 October 2016