Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Розберг пръв и във втората сесия в Япония, Хамилтън – на 0,072...

Розберг пръв и във втората сесия в Япония, Хамилтън – на 0,072 сек

59
0

Нико Розберг бе най-бърз и във втората петъчна сесия на пистата Сузука в Япония. Втори отново бе съотборникът му Люис Хамилтън, като разликата бе само 0,072 сек. Трети се нареди Кими Райконен  пред Макс Верстапен и Себастиан Фетел.

Хубавото време продължи и през втората тренировка на пистата Сузука. Температурите бяха почти непроменени – 24 на въздуха, 34 на пистата.

От Хонда съобщиха, че са сменили изпускателната система на колата на Фернандо Алонсо, тъй като е била пукната. Испанецът се завъртя в първата сесия на Спуун и повреди задното си крило, удряйки се в бариера от гуми.

Работата започна доста по-бързо, отколкото сутринта и само след 6-7 минути в подреждането имаше осем времена. Себастиан Фетел бе начело с 1:34.150 (с гуми хард), следван от съотборника си Кими Райконен (+0,258) и Алонсо (+1,462).

Кевин Магнусен излетя от пистата, но успя да се върне на трасето без да се удари никъде. След това се обади по радиото, че няма проблеми с колата след изхвърчането.

Четвърт час след началото пилотите на Мерцедес вече оглавяваха класирането. Хамилтън бе пръв с 1:33.475 (хард), докато постижението на Розберг бе 1:33.758 (медиум). Нико се обади, че от задната част на колата му излиза сериозно количество пушек, докато правеше тренировъчен старт на излизане от питлейна. Екипите преценяваха поведението на различните гуми с различни количества гориво, за да установят степента на износване и да работят по възможни стратегии за състезанието.

Макс Верстапен заемаше третата позиция, докато Данил Квят се завъртя на 360 градуса на старт-финала. Даниел Рикиардо съобщи, че балансът на неговия Ред Бул не е твърде лош, но има известни проблеми в първи сектор. Инженерът му потвърди, че губи най-много време в първи и втори завой.

Фетел излезе със софт за квалификационна симулация. Бе най-бърз още от първи сектор и даде най-добро време – 1:33.103 мин. Серхио Перес стана трети (също със софт) – на 0,467 сек от Себастиан. Хюлкенберг пък се оплака, че пилот на Уилямс не се отместил от пътя му.

Розберг на свой ред излезе начело с 1:32.250 мин (със софт), следван от Хамилтън – +0,072 сек.

Естебан Гутиерес спря на Дънлоп. Мексиканският пилот се обади по радиото, че нещо се е счупило. От питуола му отговориха веднага да спре колата. Ситуацията доведе първо до жълти знамена, а след това бе включен режим на виртуален сейфти кар.

Кими Райконен и Фетел бяха трети и четвърти в този момент от тренировката, следвани от Перес, Верстапен, Хюлкенберг, Алонсо, Валтери Ботас, Карлос Сайнц.

Верстапен се вклини между двете Ферари-та (излезе четвърти) с 1:33.061 – на 0,811 сек от времето на Розберг, но с вече използван софт. Освен това Макс каза, че гумите му били твърде студени по време на бързия тур. Райконен пък съобщи, че предната част на Ферари-то му е толкова нестабилна, че сякаш няма предно крило. Финландецът бе с каран медиум, докато Фетел продължаваше да работи със софт.

Температурата на пистата падна до 32 градуса. Хамилтън сложи твърди гуми и като цяло пилотите се преориентираха към по-дълги серии от обиколки.

През последните двадесетина минути единственото по-интересно събитие бе излизането на единия Заубер от бокса със забравени върху задното му крило ръкавици. Един от маршалите на питуола ги прибра, след като паднаха от колата и ги върна на тима.

Розберг остана начело, следван от Хамилтън. Райконен бе трети пред Верстапен, Фетел, Перес, Хюлкенберг, Алонсо, Ботас, Сайнц.