Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън най-бърз във втората тренировка в Италия

Хамилтън най-бърз във втората тренировка в Италия

50
0

Люис Хамилтън бе най-бърз във втората свободна тренировка преди Гран при на Италия. Той изпревари с 0,193 сек съотборника си Нико Розберг. Съперниците от Ферари се класираха трети и четвърти, като Себастиан Фетел бе на 0,453, а Кими Райконен – на 0,626 сек от времето на англичанина.

Температурата на въздуха достигна 29 градуса преди следобедната сесия, тази на пистата вече бе 42 градуса.

Ферари започна програмата си със сравнение на гуми – Себастиан Фетел излезе със софт, а Кими Райконен – с медиум. Поведението им ще е ключово за представянето през останалата част от уикенда. Мерцедес няма такива проблеми с най-меките гуми, предоставени от Пирели – суперосфт, с каквито се сблъска на Спа преди по-малко от седмица. Предположението засега обаче е, че стратегиите за надпреварата вероятно отново ще са съсредоточени около софт и медиум. Все пак използването на суперсофт не създава особени грижи и най-меката смес също може да се намеси в стратегическите решения.

Фетел оглави подреждането с 1:24.456, съотборникът му бе на 0,697 сек. В този момент Розберг излезе на трасето с гуми медиум. Пилотът на Мерцедес даде второ време с първия си бърз тур – +0,308 сек спрямо това на Себастиан. След това Хамилтън излезе пръв с 1:23.732 (със софт).

Темпото на Райконен и Розберг – и двамата с медиум – се различаваше с 0,3 сек, като немският пилот бе по-бърз.

Дженсън Бътън съобщи по радиото на тима си Макларън, че е много по-доволен от баланса на колата си след направените по настройките промени. Англичанинът излезе за първата си серия обиколки с прототипния софт на Пирели, който пилотите могат да използват само в петъчните изпитания.

25 минути след началото на тренировката Фетел излезе с нов суперсофт, а Даниел Рикиардо се нареди втори (+0,383) зад Хамилтън. Розберг и Люис също сложиха най-меките гуми.

Фетел записа 1:23.254 – най-доброто време в сесията до този момент. Нико свали 0,260 сек от това постижение, веднага след това Хамилтън бе още по-бърз – -0,193 сек от време на съекипника си. Германецът бе с най-добро време в първи сектор, Люис – във втори и трети. От Пирели отбелязаха, че макар първите три по сила времена в този момент да бяха със суперсофт, софт също демонстрира добро темпо и квалификационните симулации са особено интересни.

Райконен на свой ред сложи суперсофт. Естебан Окон обаче спря на пистата преди първия Лесмо. Рейс контролът включи режим на виртуален сейфти кар.

Това за малко наруши квалификационната симулация на Кими, но скоро той се върна към програмата си. Хамилтън също продължи със суперсофт при следващото си излизане, а финландецът записа четвърто време (+0,701).

Люис и Розберг бяха в дълги серии, докато Фернандо Алонсо спря на изхода от питлейна с нови технически проблеми – този път със съединителя. Според данните на Ред Бул пък суперсофт бе по-бърз с половин секунда от софт на Монца. От Пирели смятаха, че разликата между двата типа е сравнително малка, но искаха да изчакат данните от тренировките преди да правят изчисления.

Верстапен записа пето време със суперсофт след най-добър първи сектор, почти на секунда от това на Хамилтън.

Ботас също като Мерцедес бе в дълга серия с най-меките гуми, докато от Пирели отбелязаха, че очевидно животът на суперсофта на Монца е значително по-дълъг, отколкото на Спа. Розберг направи общо 19 тура с тях – 3, след което спря за гориво и продължи. Хамилтън бе със същата програма, след което той сложи софт, а съотборникът му – медиум.

През това време Фетел направи серия от 15 обиколки със софт, но изкара само 5 със суперсофт. Той продължи със средния по твърдост тип и натрупа 27 тура, като тогава задната част на колата започна да бяга.

Фелипе Маса отново имаше грижи с техниката – този път със сензор на спирачките. Бътън пък се бореше с износването на гумите, а Райконен търсеше по-добър баланс за своето Ферари.

В края на сесията Розберг направи серия от 23 обиколки с медиум. Хамилтън завъртя 20 тура със софт.