Нико Розберг (Мерцедес) спечели хаотичната Гран при на Китай. Това бе трети пореден успех за него през сезон 2016 г. във Формула 1. На подиума се качиха още Себастиан Фетел (Ферари) – втори – и Данил Квят (Ред Бул).
Времето се бе оправило напълно преди надпреварата и бе слънчево, с температури 20 градуса на въздуха и 30 на пистата. От Пирели припомниха, че това влияе на поведението на гумите и съответно на стратегиите. Нико Розберг бе със софт (както и Хамилтън на последната позиция на грида), следващите го осем пилоти на грида – със суперсофт.
На старта Рикиардо потегли чудесно и изпревари Розберг. Зад тях двете Ферари-та се удариха в хаоса на първия завой. „Блъснах се, нямаше как да избегна Ред Бул-а, който влезе от вътрешната страна като луд човек. Ударих Кими и мисля, че повредих носа си”, обади се Фетел по радиото. Райконен излетя настрани, прибра се в бокса за смяна на нос.
В дъното на колоната Хамилтън също бе със счупено предно крило (след удар в Заубер при опит да избегне отломки на трасето) и мина през пита.
VETTEL: „I had the Red Bull coming up on the inside like a madman. I hit Kimi“ #ChineseGP pic.twitter.com/Mryx4tAJQT
— Formula 1 (@F1) April 17, 2016
LAP 5/56: After a dramatic start to the #ChineseGP, the SAFETY CAR is out as debris is cleared from the circuit pic.twitter.com/uGvs2gvyhy
— Formula 1 (@F1) April 17, 2016
LAP 7/56: You may not believe us after looking at these pics, but all 22 cars are still running… #ChineseGP 🇨🇳 pic.twitter.com/aSva6Tdvxg
— Formula 1 (@F1) April 17, 2016
В третия тур Рикиардо спука задна лява гума и влезе в пита, Розберг поведе. В петия излезе кола за сигурност, за да могат маршалите да съберат отломките от ударите в първите обиколки. Хамилтън съобщи по радиото, че колата му като че ли не върви както трябва. „Имаме план, няма нищо нередно – всичко е част от плана”, гласеше отговорът от питуола. Той направи още един пит и смени суперсофта със софт, като всъщност бе озадачен от това.
Почти всички се възползваха от сейфти кара, за да спрат в бокса – с изключение на Розберг, Палмър и Харианто. Колата за сигурност се прибра в осмата обиколка и редът бе Розберг, Маса, Алонсо, Квят, Верлайн, Гутиерес, Перес, Ботас и т.н. Данил (от когото Фетел пак се оплака по радиото и нарече маневрата му след старта „самоубийствена”) задмина Алонсо, докато в дъното на колоната Хамилтън и Райконен започнаха да си пробиват път напред.
LAP CHART (after 10 laps) In other words, chaos…! #ChineseGP pic.twitter.com/i7ZnU1SVNz
— Formula 1 (@F1) April 17, 2016
До 14-ия тур Хамилтън вече бе на 12-а позиция. Съотборникът му водеше, Квят задмина Маса и излезе втори. Алонсо вървеше четвърти, следван от Фетел, Перес, Ботас, Бътън, Сайнц, Рикиардо и Верлайн. Себастиан изпревари и Фернандо, а в 15-ата обиколка от крилото на Ферари-то му отлетяха елементи на излизане на старт-финалната права. Този път обаче не излезе кола за сигурност.
Фетел бе в бокса в 18-ия тур, сложи софт. Съотборникът му бе с медиум, който взе малко по-рано. Авансът на Розберг пред Квят бе 12,6 сек, Маса бе на близо 8 зад руския пилот на Ред Бул, който на свой ред мина през пита в 20-ата обиколка, докато на трасето Фетел записа най-бързия тур в надпреварата до момента. Маса също направи бокс. Стюардите съобщиха, че разследват Хюлкенберг за твърде ниска скорост в питлейна и Перес – за опасно излизане от бокса.
PROVISIONAL CLASSIFICATION (LAP 20/56)
Stay updated on a breathless #ChineseGP here >> https://t.co/nCmTJ53zse pic.twitter.com/uGxiSHFptc
— Formula 1 (@F1) April 17, 2016
FASTEST PIT STOPS
Teams have made a combined 37 stops already #ChineseGP pic.twitter.com/qJRi4G87uo
— Formula 1 (@F1) April 17, 2016
Розберг спря в бокса (софт) и излезе начело без проблеми в 23-ия тур. Хюлкенберг бе наказан с 5 секунди за бавното управление в питлейна, докато битките по пистата продължаваха с пълна силна. Ботас, Перес и Бътън водеха сериозна борба за шеста позиция, финландецът надделя, пилотите на Форс Индия и Макларън минаха през бокса малко след това. В средата на състезателната дистанция Розберг водеше пред Квят, Фетел и Маса.
LAP 28/56 (HALFWAY)
1 ROS
2 KVY
3 VET
4 MAS
5 PER
6 BOT
7 BUT
8 RIC
9 SAI
10 RAI
11 HAM#ChineseGP pic.twitter.com/guGEaFNIPJ— Formula 1 (@F1) April 17, 2016
LAP CHART (LAP 28/56)
(*Warning – may send you cross-eyed) ⚠#ChineseGP pic.twitter.com/NOINtplb3P
— Formula 1 (@F1) April 17, 2016
Хамилтън направи поредното си спиране в бокса – пето за надпреварата – в 31-ата обиколка и сложи медиум. Маса взе същите гуми тур по-късно. В 34-ия преднината на Розберг спрямо Квят вече бе 27,4 сек, а излетяло вероятно от трибуните парче найлон се закачи за предното крило на Фетел. Малко след това Себастиан мина през бокса (софт). Розберг сложи медиум, докато на пистата Фетел задмина Квят за третата позиция. Нико излезе спокойно пръв, немският пилот на Ферари стана втори при влизането на Рикиардо в пита. Разликата помежду им бе почти 27 секунди.
Ботас загуби две позиции, след като бе последователно изпреварен от Хамилтън и Рикиардо, които вече гонеха четвъртия – Маса. Верстапен записа най-бърз тур в състезанието.
LAP CHART (40/57)
Rosberg = 👓 🍹
Everyone else = 😱 😠 😖 😬#ChineseGP 🇨🇳 pic.twitter.com/XLic0JJXOL
— Formula 1 (@F1) April 17, 2016
LAP 42/56: Hamilton has passed Bottas and has taken P5
Climb of 17 places from his grid position of P22 #ChineseGP pic.twitter.com/ROfBpdRtMk
— Formula 1 (@F1) April 17, 2016
В 43-ата обиколка Рикиардо изпревари Хамилтън от вътрешната страна на шести завой и след това Маса в 14-и, излизайки на четвърта позиция в рамките на един тур. Съекипникът му Квят обаче бе със сериозен аванс пред него – на почти 16 секунди. Маса се защитаваше от Хамилтън, който бе задминат от Райконен. Кими бързо излезе и пред Фелипе, заемайки пето място в колоната.
LAP 46/56: Red Bull P3 and P4 after Ricciardo passes Hamilton #ChineseGP 🇨🇳 pic.twitter.com/Z8r0vSyTOW
— Formula 1 (@F1) April 17, 2016
LAP 49/56: Raikkonen on the charge; he passes Hamilton and then Massa in quick succession to take P5 #ChineseGP pic.twitter.com/6TRTL2Y8W6
— Formula 1 (@F1) April 17, 2016
Верстапен задмина Ботас в предпоследната обиколка и излезе осми.
Розберг необезпокояван пресече финала и взе трети пореден успех за сезон. Фетел видя втори карирания флаг и се извини по радиото на отбора си, добавяйки, че не е блъснал нарочно Кими, а просто е опитал да избегне „торпедото” Квят, който премина старт-финала малко след него. Рикиардо се класира четвърти, следван от Райконен, Маса и тръгналият от последна позиция на грида Хамилтън. Местата в топ 10 допълниха Верстапен, Сайнц и Ботас.
🏁 PROVISIONAL CLASSIFICATION 🏁#ChineseGP 🇨🇳 pic.twitter.com/q0UqNtK7kR
— Formula 1 (@F1) April 17, 2016