Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пат Саймъндс: Квалификацията става непредвидима

Пат Саймъндс: Квалификацията става непредвидима

62
0
Пат Саймъндс

Техническият директор на Уилямс Пат Саймъндс заяви, че при новия формат на квалификациите, който ФИА обяви днес, че приема още от Гран при на Австралия, напрежението ще стане още по-голямо отколкото е в момента.

„Ситуацията е наистина много сложна, защото имаме много малко време до първия старт, новината дойде едва снощи и ние нямаме време да съберем и калкулираме всичко, да направим софтуер, за да оптимизираме действията си, но правилата са едни за всички“, каза един от най-опитните хора в падока, който добави, че квалификацията само по себе си едва ли ще стане по-интересна, но при всички случай има възможност състезанията да станат по-вълнуващи с разбъркан ред на стартиране на лидерите, защото една грешка в ранните обиколки на квалификацията и отпадаш.

„Със сигурност ще видим някои от най-бързите коли назад и това ще направи състезанията по-интересни“, каза още англичанинът, който освен това и значението на избора на гуми, който пилотите трябва да направят.

Саймънд обясни, че Уилямс внимателно са разгледали грешките си от миналия сезон и особено липсата на скорост в бавните завои.

„С промени в аеродинамиката и в механиката вярваме, че успяхме да решим голяма част от проблемите от миналия сезон, които бяха в бавните завои, както знаете – добави още той. – Досега бе трудно с 12 дни тестове, а сега с 8 е още по-сложно и трудно да добием напълно сигурна представа, къде точно се намираме и къде ще бъдем. При всички случай това, което правят Мерцедес е впечатляващо. Над 150 обиколки тестове още в първите дни тестове, това говори за какво внимание към детайла става дума, прецизност. Това бе абсолютно немислимо само преди няколко години.“

Саймъндс отбеляза още и добрата скорост, особено на правите на Форс Индия, които също както неговия тим разполагат със задвижваща система на Мерцедес и очевидно са намерили добри решения, но всички ще имат още доста промени до първия старт, а и след него. След това обаче ще трябва да направят избор кога да започнат работа по радикално новите коли за 2017 г., което ще от ключово значение за представянето на по-скромните екипи.