Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пирели прогнозира стратегия с едно спиране в бокса

Пирели прогнозира стратегия с едно спиране в бокса

77
0

Себастиан Фетел спечели първата позиция за Гран при на Сингапур, като времето, с което я взе, бе с 3,093 секунди по-добро от миналогодишния пол – на Нико Розберг с Мерцедес (1:39.491 срещу 1:42.584 мин). Обиколката на четирикратния световен шампион е най-бързата, правена някога на пистата Марина Бей.

Пилотът на Ферари, както и съперниците му от Ред Бул, Мерцедес и всички останали, караха в квалификацията с гуми ултрасофт. Тази смес е с около секунда по-бърза от суперсофт. Средният по твърдост тип обаче, макар и не толкова използван в съботния ден, е важен за състезанието. Софт пък може да са ключови гуми при избор на стратегия с един питстоп.

Според изчисленията на Пирели теоретичният най-бърз вариант за стратегия е с едно спиране в бокса. При гуми с ниско износване, това би означавало старт с ултрасофт и смяна около 19-а обиколка със суперсофт. Възможна е по-къса първа серия – от 14 тура и стоп за гуми софт, с които да се кара до финала. Този вариант е приложим и при по-високо износване на гумите.

Стратегия с два бокса също е интересна. Изчисленията на доставчика на гуми показват, че е възможно някои пилоти да предпочетат първи стинт от 14 тура с ултрасофт и след това две серии със суперсофт от по 24 обиколки.

От Пирели отбелязаха, че износването на гумите, отчетено от петъчните тренировки досега, е сравнително ниско, дори при най-меката смес.

„Пистата постепенно ставаше по-бърза, след като маслото се изчисти от асфалта“, обясни шефът на спортния отдел на компанията Марио Изола. „Това позволи изключително близка битка в квалификацията, в която мнозина състезатели подобриха рекорда на пистата в Сингапур. Износването на гумите бе ниско и при трите предоставени на екипите смеси. При това положение вероятно ще бъде предпочетена стратегия с един питстоп. Във всяко едно състезание в Сингапур обаче на пистата е излизала кола за сигурност. Освен това условията на трасето са непредвидими, така че отборите трябва да са гъвкави и да адаптират стратегиите си спрямо конкретните обстоятелства.“

След трите свободни тренировки и квалификацията Фетел е с най-дългата серия със софт – 23 обиколки. Ромен Грожан, Серхио Перес и Макс Верстапен са направили най-много последователни обиколки със суперсофт – по 23. 26 пък е успял да постигне Даниел Рикиардо с ултрасофт.