Сред 36-те автомобила на щанда на Volkswagen на автосалона във Франкфурт, във фокуса на най-силните прожектори е новият I.D. CROZZ. Кросоувърът на бъдещето бе представен от Д- р Херберт Дийс, председател на управителния съвет на марката, който отново наблегна на амбицията за трансформация на марката Volkswagen и стратегията „2025“. Посоката е радикална електрификация и иновативна развойна дейност, която да позволи разпространението на интелигентните технологии сред масов, максимално широк кръг шофьори по света.
Volkswagen се нуждае от собствени средства (плановете са за 3.5 милрд. само в електрификация през следващите няколко години) за финансиране на тези дейности и за тази цел планира най-голямата пазарна атака, откакто съществува. Това включва трансформация на портфолиото, увеличаване на SUV дела до 40% с пускане на 19 SUV модела на пътя до 2020 г. и развиване на новата изцяло електрическа платформа MEB, която да позволи продажби на над 1 млн 100% електрически автомобили годишно от 2025 г. нататък. Заявката на Дийс е да повтори успеха на Beetle и Golf oт предишни ери в развитието на мобилността и новият най- масов и обичан от хората модел на електрическата трансформация да бъде отново Volkswagen.
Електрификация
Д-р Дийс заяви своята силна вяра в електрификацията и че най-хубавите дни на автомобилостроенето предстоят: автомобилът на бъдещето е много по-сигурен, чист, комфортен и интелигентно свързан със собственика си. С лансирането на новата електрическа архитектура MEB, в която батерията е плоска и с формата на блокче шоколад, I.D. семейството модели (предлагащи 600 км пробег с едно зареждане и достъпна цена) ще се борят с ценовото ниво на Tesla от 30 000 евро. Да, дизеловите и бензиновите двигатели ще продължат да бъдат дълго време на пазара, особено при най-големите SUV-та, но следващите 5-10 години е важно да установим електрическите модели като трети естествен избор. Сред планираните конкретни мерки са развойна дейност за намаляване на цената на батериите с 50% до 2020 г.
SUV офанзива
Новият T-Roc е първият кросоувър на Volkswagen в сегмента на автомобилите от 20 000 евро, но вече се превръща в образец за класа си. Той е функционален, динамичен, технологично иновативен и въплъщава всичко най-ценно от немската компетентност в заводите на Volkswagen. Дийс наблегна, че T-Roc e третата атака на SUV офанзивата, започнала миналата година с новия Tiguan, продължила с Tiguan Allspace, който предлага всички удобства на бестселъра, плюс допълнителни места за 7 души на борда. Следващият крайъгълен камък по темата е представянето на изцяло новия Touareg до няколко месеца.
Спортни модели: Polo GTI
Най-новият член на спортния отбор на Volkswagen е новото Polo GTI, с което марката за първи път ще има играчи в три сегмента: иконата Golf GTI, up! GTI (който ще излезе през 2018 г.) и сега новото Polo GTI – мощни, с по-леко тегло, стегнати и все пак изключително комфортни за дълги надбягвания.