Начало Автомобилни новини Peugeot 308 R HYbrid – компактен хечбек с качествата на суперавтомобил

Peugeot 308 R HYbrid – компактен хечбек с качествата на суперавтомобил

274
0

Успехът на хибридните автомобили демонстрира интереса на водачите към новите индивидуални решения за автомобила и двигателя. Като новатор Peugeot SPORT създаде първия компактен хибриден хечбек, комбинирайки удоволствие от шофирането, радикална динамика и контролиран разход на гориво.

Разработен от Peugeot SPORT на базата Peugeot PEUGEOT 308, 308 R HYbrid е още по-мощен.Този бензинов plug-in хибрид отива отвъд границите на спортните постижения в сегмента, предлагайки наистина изключителна динамика.

След представянето в Шанхай през април 2015 г. Peugeot SPORT продължи да развива задвижващия тракт, комбинирайки бензинов двигател с два електрически мотора.Сега500 к.с. и 730 Нм са достъпни чрез три режима на шофиране (ZEV, HYbrid, HYbrid Sport) и стратегия Launch Control, управлявана от водача с Peugeot i-Cockpit.

Peugeot 308 R HYbrid има перфектните пропорции за похода си към чистата динамика: той е изключително компактен и предлага перфектен баланс, постигнат чрез качване на хечбека 308 на EMP2 платформата. Елегантният стил и спортна стойка на 308 са напълно разпознаваеми – дизайнерските кодове са заимствани от концепцията Quartz, но са изразени по свой собствен, радикален начин.

В задната част Peugeot 308 R HYbrid е съществено, дори радикално, снижен. Задната стойка подчертава пътното поведение на автомобила, докато тесен спойлер над вратата на багажника подсилва аеродинамиката. Въздухоотворите и праговете са украсени с бял материал, наподобяващ керамика, подчертаващ динамичния характер на автомобила.

Вратите се отварят, за да разкрият впечатляващ интериор, структуриран от издължена централна конзола и четири дълбоки седалки. Избраните материали и цветове ясно заявяват целта на Peugeot 308 R HYbrid: динамика.

Горните аксесоари и тапицерията на тавана са в сивосин цвят. Седалките, тип „корито“, са тапицирани в светлобежова патинирана кожа. В истинската спортна традиция, интериорът е завършен с червени елементи, особено около циферблатите, централния маркер на волана и централната конзола.

За пръв път в историята Peugeot 308 R HYbrid възприе комплект от материали, които са от гамата, запазена обикновено само за концептуалните автомобили. Следователно, арматурното табло е покрито с материал, произведен с помощта на цифрова техника за тъкане. Този иновативен материал може да се използва за производството на големи, комплексни части, които са меки на допир, но без нужда от пяна, което олекотява автомобила. Този материал се използва за панелите на вратите, заедно с черна кожа и същата светлобежова патинирана кожа като на седалките.

Благодарение на иновативната архитектура на Peugeot i-Cockpit, водачът държи пълен контрол върху 500-те конски сили, генерирани от задвижващия тракт. За това има три бутона на негово разположение. На централната конзола два бутона му позволяват да следи механиката. Първият активира мощната задвижваща система, докато вторият управлява прехода от режим HYbrid в режим ZEV (100% електрически).

Компактният волан, облицован с перфорирана кожа и носещ надписа 308 R HYbrid, позволява прецизно позициониране при взимане на завои. С десния си палец водачът натиска бутон на волана, с който активира режима HYbrid Sport. Планките на волана са „под ръка“, давайки на водача контрол с пръстите на ръцете върху 6-степенната скоростна кутия.

Head-up дисплеят осигурява цялата свързана с шофирането информация, без да се налага да сваляте очите си от пътя. Централната конзола предоставя цялата информация за задвижващия тракт: предавка и режим на шофиране, заряд на батерията и моментен статус на батерията (захранване или презареждане). Индикаторът за предавките позволява на водача да извлече най-доброто от задвижващия тракт, показвайки идеалния момент за смяна към по-горна предавка. За целта, при достигане на максимален режим (прекъсвач) индикаторът светва в червено и издава звуков сигнал.

Разработването на Peugeot 308 R HYbrid бе поверено на Peugeot SPORT. Tе бяха предизвикани да разработят ефикасен бензинов plug-in хибрид, интегрирайки го в EMP2 платформата и поставяйки нови граници по отношение на динамиката.

Генерирайки 500 к.с. със задвижване на четирите колела, Peugeot 308 R HYbrid е с максимална скорост, електронно ограничена на 250 км/ч, ускорява до 100 км/ч за по-малко от 4,0 секунди и изминава 1000 м със старт от място за 22,5 секунди. Въпреки всичко това, CO2 eмисиите са само 70 г/км.

Задвижващата система комбинира три източника на мощност:

– новия 4-цилиндров бензинов 1.6 THP 270 S&S двигател на 308 GTi by Peugeot SPORT е с най-високата специфична мощност в света за мотор с подобен размер със 169 к.с./л,

– електрически мотор с мощност 85 kW / 115 к.с., свързан към предните колела чрез 6-степенна скоростна кутия,

– електрически мотор със същите характеристики върху задната ос.

От контакт 308 R HYbrid автоматично превключва на режим ZEV, първият от трите режима, който използва приоритетно задния електромотор за задвижване на автомобила. Със 115 к.с., генерирани от задния електромотор, режим ZEV е активен при скорост до 100 км/ч. Ако батерията не е достатъчно заредена, 308 R HYbrid самостоятелно превключва на режим HYbrid. Водачът може да превключи на този режим и чрез натискане на бутона на централната конзола.

В режим HYbrid мощността и въртящият момент, подавани към колелата, са максимум 270 к.с. и 330 Нм. 308 R HYbrid се задвижва главно от бензиновия двигател. Предният електромотор функционира на три фази. Когато ускорява при ниски обороти на двигателя, той компенсира времето за реакция на турбокомпресора. При смяна на предавката, той замества двигателя с вътрешно горене, за да осигури постоянен въртящ момент към колелата. Освен това, предният електромотор може да зарежда батерията. Това се постига, като бензиновият двигател развива по-висока мощност от зададената от водача, електромотора работи като генератор и насочва енергия към батерията. В този режим празната батерия си възвръща пълния капацитет за по-малко от 15 км, като по този начин увеличава достъпността на последния от трите режима.

Режим HYbrid Sportможе да се активира чрез бутона от дясната страна на волана. Когато педалът на газта е натиснат силно, електромоторите действат усилващо и се комбинират с бензиновия двигател, за да достигнат 400 к.с. и 530 Нм. По този начин 308 R HYbrid предлага ускорение, невиждано досега при компактен автомобил.

Отпред електромоторът дава допълнителни 15 к.с. на предната ос и нещо повече – работи по същия начин, както при режим HYbrid. Отзад мощността на електромотора намалява с увеличаването на скоростта и така оптимизира наличността на режим HYbrid Sport, като изразходва по-малко енергия от батерията.