Всички 20 пилоти излязоха от ограниченията на пистата като общият брой на изтритите обиколки бе 125. Рейс контролът следи за това в завои 1, 4 и 15. Най-голяма част от нарушенията се случиха в четвърти завой, 82.
Това се очаква да бъде важен фактор както в квалификацията утре, така и по време на състезанието в неделя. Преди началото на състезателния уикенд бе пояснено, че при 3 нарушения на пилотите ще бъде показан черно-бял флаг, а всяко следващо излизане от очертанията ще бъде докладвано на стюардите.
От ФИА добавят още че става въпрос за „общо три нарушения, а не три във всеки завой“.
How would you describe @AIAPortimao in one emoji?
Oh, and you can’t use 🎢!#PortugueseGP 🇵🇹 #F1 pic.twitter.com/kYFutSyOlq
— Formula 1 (@F1) October 23, 2020
Пилотите, обаче, бяха по-раздразнени от гладката настилка и ниските нива на сцепление. Люис Хамилтън сподели:
„Беше много трудно да вкарам гумите в оптималния им работен прозорец в първата обиколка, дори и със софт.“
Мерцедес все пак не използваха системата DAS през днешния ден, така че за тях вероятно ситуацията ще бъде по-добра в квалификацията утре.
Алекс Албон също коментира ниските нива на сцепление. Той смята, че пистата всъщност не се подобрява с напредването на уикенда, тъй като FP1 е била по-добра за него.
„Пистата е приятна, но сцеплението не. Вятърът също се увеличи и беше като ледена пързалка.“