Начало Други 186 пилоти и 14 производители се включват в тазгодишното издание на 24-те...

186 пилоти и 14 производители се включват в тазгодишното издание на 24-те часа на Льо Ман

858
0
24-те часа на Льо Ман 2024
снимка, Георги Тодоров

Тазгодишното издание на 24-те часа на Льо Ман ще предложи изключителна битка в отделните класове. Общо 186 пилоти и 14 производители са готови да дадат всичко от себе си, за да стигнат до успеха в легендарното състезание за издръжливост.

24-те часа на Льо Ман е четвърти кръг от сезон 2024 в световния шампионат за издръжливост на ФИА (WEC). Надпреварата в перлата в короната на шампионата, създаден през 2012 г. Домакин на събитието е пистата „Льо Ман Сарт“ с дължина от 13.626 км и разположена в северната част на Франция

Тази година ще се проведе 92-рото издание на събитието. Феновете на легендарната надпревара ще станат свидетели на на събирането на 62 автомобила на цели 14 производителя. Общият брой участници в 24-те часа на Льо Ман е 186.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Michelin Motorsport (@michelinmotorsport)

Най-интересна се очаква да бъде битката в клас Hypercar. Цели 9 производителя се включват тук. Един от фаворитите за победата е Ферари AF Corse. Скудерията спечели последното издание на състезанието благодарение на Антонио Джовинаци/Джеймс Каладо/Алесандро Пиер Гуиди. Тази година Ферари добави още един прототип в категорията на хиперавтомобилите. Той носи №83 и се състезава под името на AF Corse. Зад волана са бившият пилот от F1 Роберт Кубица, резервният състезател на Ферари Робърт Шварцман и китаецът Йе Ифей.

Вторият най-сериозен претендент за победата в 24-те часа на Льо Ман е Порше. Германският производител се включа с цели шест прототипа, като три от тях са заводски. Порше спечели състезанията в Катар и Спа. В Лосаил успеха грабна прототип №5 с екипаж Кевин Естре/Лорънс Вантор/Андре Лотерер. На Спа първото място отиде при Jota Порше №12 с пилоти Уил Стивънс и Калъм Илот. Този уикенд към двамата се присъединява и Норман Нато. Французинът не кара на Спа заради ангажиментите си във Формула Е.

Вторият заводски прототип на Порше носи №6 и е с екипаж Мат Кембъл/Фредерик Маковецки/Михаел Кристенсен. Към тях се присъединява Порше №4. Негови пилоти са Фелипе Наср, Ник Танди и Матийо Жамине. Въпреки желанието на Порше, Себастиан Фетел отказа да се включи в 24-те часа на Льо Ман.

Във втория прототип на Jota с №38 фигурира името на Дженсън Бътън. Световният шампион в F1 за сезон 2009 дели кокпита с Фил Хенсън и Оливър Расмусен. Последният клиентски прототип е №99 на Протон Компетишън и екипаж Нийл Яни/Жулиен Андлауер/Хари Тинкнел

Третият най-сериозен претендент за първото място е Тойота. Японският производител спечели 24-те часа на Льо Ман в периода 2018-2022 г. Тази година има промени зад волана на Тойота №7. Към Камуи Кобаяши се присъединява бившият пилот на Уилямс и Алфа Таури Ник де Врис. Последното място е заето от Хосе Мария Лопес. Аржентинецът замества Майк Конуей, който получи контузия след инцидент с велосипед. Преди това Лопес караше автомобил на Лексус в клас LMGT3. Зад волана на Тойота №8 са световните шампиони Себастиен Буеми/Брендън Хартли/Рио Хиракава.

Следващият производител в списъка за 24-те часа на Льо Ман е Кадилак. Американците се състезават в целия шампионат с прототип №2 и състезателите Ърл Бамбър и Алек Лин. Този уикенд към тях ще бъде и двукратният шампион в Индикар Алекс Палу. Испанецът прави дебюта си в Льо Ман и WEC като цяло.

Кадилак добавя още два автомобила специално за 24-те часа на Льо Ман. Единият е заводски подготвеният №3 с екипаж Себастиен Бурде/Ренгер ван дер Занде/Скот Диксън. Другият е клиентския №311 на Екшън Експрес Рейсинг. Негови пилоти са Джак Айткен/Фелипе Другович/Пипо Дерани.

Пежо е един от общо двата представителя на Франция в 24-те часа на Льо Ман. Марката се надява на силен резултат с обновения прототип 9Х8. Първият автомобил е с №93 и екипаж Нико Мюлер/Микел Йенсен/Жан-Ерик Верн. Зад волана на Пежо №94 са Щофел Вандоорн/Лоик Дювал/Пол ди Реста.

Тази година има четири нови участници в топ категорията на 24-те часа на Льо Ман. Първият от тях е БМВ M WRT. Германският производител има два прототипа със специално оцветяване за състезанието. Първият от тях е с №15 и екипаж Рафаеле Марчиело/Дрис Вантор/Марко Витман. Другият носи №20 с пилоти Рене Раст/Робин Фрайнс/Шелдън ван дер Линде.

Вторият нов участник е Ламборгини. Италианският производител си партнира с тима на Iron Lynx. Първият представител на Ламборгини е прототип №63 с пилоти Мирко Бортолоти/Данил Квят/Едоардо Мортара. Специално за Льо Ман към тях се присъединява Ламборгини №19 с пилоти Ромен Грожан/Андреа Калдарели/Матео Кайроли. Триото представлява марката в IMSA.

Алпин също се включва в Льо Ман. Французите се завръщат след едногодишно отсъствие от премиерния клас. Алпин има два собствени прототипа с номера 35 и 36. Зад волана на №35 са Пол-Луп Шатин/Фердинанд Хабсбург/Шарл Милези. Другата машина е управлявана от Мик Шумахер/Никола Лапиер/Матю Ваксивиер

Последният участник в категорията на хиперавтомобилите е Isotta Fraschini. Италианците участват със само един прототип. Той е с №11 и екипаж Жан-Карл Вернай/Карл Бенет/Антонио Серавале.

Другият клас, който участва в 24-те часа на френското трасе е LMP2. Категорията беше извадена от WEC тази година, но получи разрешение да се включи в надпреварата на френското трасе.

Голямо внимание ще бъде насочено и към новата категория LMGT3. В нея участват Ферари, БМВ, Порше, Форд, Макларън, Ламборгини, Лексус, Корвет и Астън Мартин. Най-популярното име в този клас е Валентино Роси. Седемкратният световен шампион в MotoGP кара автомобил №46 на WRT БМВ заедно с Максим Мартин и Ахмед Ал Харти.

24-те часа на Льо Ман започва на 15 юни в 17 часа българско време. Старт на надпреварата ще даде легендарният френски футболист Зинедин Зидан.