Новите 18-цолови гуми на Пирели бяха приети положително от повечето наблюдатели на теста на Силвърстоун, където се появиха за първи път.
Резервният пилот на Лотус Шарл Пик изпита новата спецификация за първи път. Той направи 14 обиколки. Времето за тур не бе основна цел. Идеята бе да се види каква ще е реакцията на различния дизайн и конструкция.
– Според нас новите гуми изглеждаха изумително добре върху Лотус-а. Това е само прототипна концепция, но ако отборите решат, ще продължим работата в посока развитие на спецификацията. Имаме възможност да създадем версия за производство за сравнително кратко време – обясни спортният директор на Пирели Пол Хембри. – Вече чухме много мнения. Ще изследваме и други варианти в предстоящите седмици и месеци. Представянето изобщо не бе цел, но все пак гумите се държаха точно, както очаквахме. Това означава, че може би се намираме в началото на огромна развойна крива, като се има предвид колко дълго изискванията за гумите не са се променяли. Успяхме да свършим и сериозна работа, в която ни помагаха Ферари, Маруся, Лотус и Ред Бул. След като научихме много от предишните тренировки в Бахрейн и Барселона, сега имахме възможност да изпълним програма, която бе насочена към 2015 г.
Новите гуми са с подобрена структурна издръжливост, по-лесно се поддържа постоянно налягане. По-близки са до версиите за серийни автомобили и ако бъдат разработени и използвани в F1, това ще увеличи трансфера на технологии от спорта към реалното производство.
Пик коментира от своя страна, че за него е било нещо специално да е първият пилот, изпробвал новите гуми:
– Това бе съвсем първоначален тест. Гумите сериозно влияят върху аеродинамиката на колата, усещането е различно от тези, с които сме свикнали. Бе интересно да съм част от тези изпитания и да дам първоначалната обратна информация на Пирели. Следобед се върнахме към стандартния вариант и работехме по конструкцията на гумите с повече гориво в колата. Чудесно бе да карам пак Е22.