Шарл Льоклер бе най-бърз в първата тренировка преди Гран при на Монако. Зад пилота на Ферари се класираха Серхио Перес и съотборникът му Карлос Сайнц. Четвърти бе Макс Верстапен с втория Ред Бул.
Монте Карло посрещна Формула 1 с много горещо време – 30 градуса на въздуха и цели 54 градуса на пистата. Пирели предостави на отборите от Формула 1 трите си типа най-меки гуми за Формула 1, след като само преди седмица екипите използваха трите най-твърди смеси. Изборът в началото на сесията бе основно за хард. Само Карлос Сайнц и Шарл Льоклер бяха с медиум. Те оглавиха и подреждането като испанецът записа 1:17.252 мин, а съотборникът му бе на 0,741 сек. Скоро Льоклер бе изместен доста по-назад.
„Много лошо поведение на колата“, отбеляза Сайнц.
The new era of cars hits the streets of Monaco 💫
W😍W!#MonacoGP #F1 pic.twitter.com/wrvospuaxp
— Formula 1 (@F1) May 27, 2022
Със следващ бърз тур Льоклер излезе пръв с 1:16.157 мин. Следваше Макс Верстапен преди Сайнц и Льоклер отново да си разменят най-доброто постижение и да го изпреварят
Шарл даде 1:15.883 мин – пръв слезе под 1:16 мин. Люис Хамилтън пък каза по радиото, че колата му отново подскача.
Това обаче може да се дължи в по-голяма степен на трасето, отколкото на характеристиките на колата. Пистата е неравна, на Раскас има преасфалтиран участък.
😚👌#MonacoGP #F1 pic.twitter.com/hKBM80QjFs
— Formula 1 (@F1) May 27, 2022
Верстапен продължи серията си с хард – прескочи 10 обиколки – и на свой ред стана пръв. Той даде 1:15.327 мин, с 0,387 мин по-добро постижение от това на Льоклер.
В 20-ата минута на тренировката Мик Шумахер спря на пистата. Кевин Магнусен поднесе, но успя да продължи по пистата. Фернандо Алонсо също спря, близо до Мик. На Пиер Гасли пък му дадоха инструкции как да подобри спирането си за първи завой. От питуола на Алфа Таури му казаха, че може да натиска спирачките може би 10 метра по-късно.
Рейс контролът спря тренировката, тъй като Мик Шумахер и Алонсо бяха на входа на питлейна. Изтеглянето им отне не повече от 3 минути и сесията бе подновена.
🚩 RED FLAG 🚩
Schumacher is stranded at the pit lane entry following an issue with his car#MonacoGP #F1 pic.twitter.com/fLZlOGY9uN
— Formula 1 (@F1) May 27, 2022
The crew get Mick’s car back to the garage and will start looking into the issue. #HaasF1 #MonacoGP #FP1 pic.twitter.com/gjVvPVdiCy
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) May 27, 2022
Хамилтън обсъждаше настройките на автомобила си с тима на Мерцедес
Тимът смени третия, централен амортисьор в колата му на предната ос. Той сложи гуми медиум за втората част на сесията. Състезателите на Макларън също взеха средните по твърдост гуми, а Себастиан Фетел и Джордж Ръсел направо взеха софт. Начело бе излязъл Ландо Норис с 1:15.056 мин, на 0,185 сек пред съотборника си Даниел Рикиардо. Следваха Верстапен, Фетел, Ръсел, Хамилтън, Юки Цунода. Пиер Гасли (с медиум) се доближи на 0,094 сек до Ландо. Британският състезател на Макларън все още не е напълно възстановен. Той бе освободен от пресконференцията днес, но кара в тренировката.
20 минути преди края на първата сесия в Монако единствено Валтери Ботас нямаше време. Финландският пилот имаше проблем със скоростната кутия, както и Мик Шумахер, който обаче бе направил 12 тура. С най-добър първи сектор и гуми медиум Ръсел записа трето време.
Верстапен сложи медиум малко по-късно от останалите и даде 1:14.712. Под 1:15 мин вече бяха минали още Льоклер и Серхио Перес.
Verstappen slots it into P1 💪
But then heads down the escape road at Sainte Devote 😅#MonacoGP #F1 pic.twitter.com/WuKgbAtQ2H
— Formula 1 (@F1) May 27, 2022
Времената продължиха да падат. Льоклер, все още с медиум, записа 1:14.531 мин. Зад него бе Перес – на 0,039 сек. Трети бе Сайнц, на 0,070 сек.
🏁 FP1 CLASSIFICATION 🏁@Charles_Leclerc finishes P1 in our first session of the weekend 💪#MonacoGP #F1 pic.twitter.com/MOd8vg4HYj
— Formula 1 (@F1) May 27, 2022