Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен на полпозишън и за спринта в Австрия

Верстапен на полпозишън и за спринта в Австрия

2465
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен спечели първата позиция и за спринта в Австрия. До него на първа редица днес ще е съотборникът му в Ред Бул Серхио Перес. Трети се нареди Ландо Норис (Макларън).

Пистата бе обявена за мокра в началото на сесията за разпределение местата на стартовата решетка за спринта. По трасето още имаше мокри петна, но се виждаше ясно очертана траектория. Макс Верстапен, Кевин Магнусен и Валтери Ботас бяха с гуми медиум, всички останали – със софт.

Още първият бърз опит на Верстапен бе изтрит заради нарушени ограничения на пистата. Драмата с анулираните бързи турове бе подновена с пълна сила от самото начало на спринтовата квалификация. Верстапен е един от пилотите, които най-много протестират срещу налагането на лимити на пистата по този начин.

След първите бързи обиколки начело се оказа Алекс Албон с 1:07.506 мин. Втори се нареди Ландо Норис, следван от Фернандо Алонсо, Юки Цунода, Оскар Пиастри.

Верстапен се върна начело, но веднага бе изместен от първото място от Серхио Перес с 1:07.085 мин. Разликата между пилотите на Ред Бул бе 0,129 сек

Карлос Сайнц се обади по радиото в началото още при излизането си, че има проблем със системата brake-by-wire. Той излезе на трасето в самия край на първия квалификационен сегмент. Междувременно Люис Хамилтън бе излязъл начело с 1:06.624 мин. Алонсо бе на 0,229 сек от него, Цунода – на 0,272.

Норис даде първо време – 1:06.723 мин. Верстапен го подобри с 0,487 сек, а Джордж Ръсел излезе втори. Льоклер и Сайнц се бореха да излязат напред от 16-та и последна позиция. Шарл се измъкна девети, а Сайнц бе най-бърз от всички – 1:06.187. Хамилтън се озова в зоната на изпадащите след като и той се оказа с изтрити бързи турове и не можа да направи последен опит. Седемкратният световен шампион отпадна от този сегмент. Неговият малшанс бе късмет за Льоклер, който също бе застрашен, но се задържа на косъм на 15-та позиция. Ръсел пък каза, че има проблем с хидравликата.

Льоклер се обади по радиото преди началото на втората част от квалификацията, че през цялото време е бил в трафик. Ръсел пък не излизаше от пита, докато тимът му Мерцедес се опитваше да оправи грижите с хидравликата

След първите бързи опити начело бе Верстапен с 1:05.624 мин. Втори се нареди Алонсо (на 0,361 сек) преди Сайнц да излезе на тази позиция. Четвърти бе Норис, следван от Строл, Окон, Магнусен. Топ 10 допълваха Перес, Льоклер и Албон. В зоната на изпадащите бяха Нико Хюлкенберг, Цунода, Пиер Гасли, Ник де Врис и Ръсел – все още без време.

От Мерцедес съобщиха, че Ръсел няма да кара във втория квалификационен сегмент. Отборът каза, че хидравличният проблем изисква смяна на кормилната рейка. Междувременно времената продължаваха да падат – Окон даде най-добро постижение пред Верстапен и Магнусен.

Льоклер бе заплашен от отпадане в тази част на квалификацията, докато на Верстапен още един бърз тур бе изтрит. Шарл бе 11-ти в подреждането, качи се четвърти. Макс се върна на първото място. При последните опити Албон не можа да излезе в топ 10. Заедно с него отпаднаха още Гасли, Цунода, Де Врис и Ръсел, който не се появи на пистата. В бокса на Хаас пък стана инцидент, при който болидът на Хюлкенберг бе отхвърчал във въздуха при потегляне. За щастие никой не пострада. Рейс контролът съобщи, че ще разследва ситуацията след квалификацията.

В началото на финалната битка Сайнц и Хюлкенберг сложиха гуми медиум. Верстапен поведе с 1:04.613 мин. Перес се нареди втори, но веднага бе изместен от Норис. Следваха Сайнц, Алонсо, Окон, Строл

При следващите бързи обиколки Хюлкенберг излезе пети, Магнусен изпревари Строл. Льоклер последен започна квалификационна обиколка. Той бе с използван софт, докато съотборникът му преди това бе с нов медиум. Записа пето постижение.

При последните опити Верстапен свали най-доброто време до 1:04.440 мин. Перес успя да вземе второто място, но бе на почти половин секунда от съотборника си. Трети се нареди Норис. Хюлкенберг с нов медиум записа четвърто време, следван от Сайнц, Льоклер, Алонсо. Строл бе осми пред Окон и Магнусен.