Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Льоклер на полпозишън в Мексико, първа редица за Ферари

Льоклер на полпозишън в Мексико, първа редица за Ферари

7008
0
Шарл Льоклер
Шарл Льоклер; снимка: Пирели

Шарл Льоклер спечели полпозишъна за Гран при на Мексико, макар самият той да нямаше такива очаквания преди квалификацията на Аутодромо Ерманос Родригес. Ферари окупира първа редица благодарение второто място на Карлос Сайнц. Макс Верстапен остана трети, но пилотът на Ред Бул, както и още доста състезатели тепърва ще бъдат разследвани за провинения по време на сесията.

Температурата на въздуха бе 25 градуса в началото на квалификацията, тази на пистата се бе качила до цели 46 градуса. Кевин Магнусен пръв излезе от питлейна и започна серия. Постижението на датския пилот на Хаас бе 1:19.730 мин.

Серхио Перес пръв от големите отбори се появи на трасето, посрещнат вече традиционно с възторжен рев от трибуните

Той бе със софт, какъвто бе масовият избор в началото на Q1. Пилотите на Мерцедес и Макларън обаче излязоха с медиум.

Перес оглави подреждането с 1:18.553 мин. Той бе прескочен от Макс Верстапен, който бе по-бърз от съотборника си с 0,454 сек. С медиума Люис Хамилтън даде трето време, а Джордж Ръсел бе пети – пред него се нареди Юки Цунода. Пиастри (с медиум) даде шесто време, Норис не можа да завърши първата си бърза обиколка.

„Не съм сигурен, че ще можем да сме много по-бързи“, обади се Хамилтън на екипа си Мерцедес

На пистата вече имаше трафик и болидите започнаха да се засичат един друг. 9 минути преди края на Q1 пилотите на Ферари още нямаха време. Без бързи обиколки бяха още Норис, Логан Сарджънт, Нико Хюлкенберг и Естебан Окон. В челото Даниел Рикиардо излезе втори. Шарл Льоклер даде трето време, а Карлос Сайнц бе седми.

4 минути преди края на Q1 под чертата бяха пилотите на Уилямс, Макларън и Ланс Строл.

„Има толкова хора по трасето. Времето ни добро ли е?“, попита Хамилтън по радиото, докато на пистата настана истинско стълпотворение.

Седемкратният световен шампион бе седми в подреждането. При последните опити Пиастри и Албон се измъкнаха напред за сметка на Окон и Магнусен. Норис не направи чиста обиколка и грешките му костваха скъпо – остана предпоследен. Заедно с тях от Q1 отпаднаха още Ланс Строл и Логан Сарджън.

От рейс контрола съобщиха, че разглеждат ситуации, при които Верстапен и Ръсел задържаха големи групи автомобили на излизане от питлейна. Алонсо бе разследван дали е попречил на съперници. Проверяваше се и дали Хамилтън и Сарджънт са намалили достатъчно при жълти знамена, показани заради завъртане на Алонсо. Ръсел, Норис и Гуаню Жу пък не бяха спазили зададената от рейс директора делта.

В началото на Q2 Перес не се бави и тръгна веднага. Сарджънт минаваше през питлейна и механиците на Ред Бул го спряха, за да излезе и Верстапен

Перес записа 1:18.124 мин. Нидерландецът подобри това постижение с 0,499 сек. Ръсел даде трето време (+0,727 сек), Хамилтън – четвърто. Рикиардо след това излезе втори (+0,391 сек).

Разместванията в класирането продължаваха с всеки следващ бърз тур. След като всички пилоти вече имаха квалификационен опит в Q2, Верстапен бе начело, следван от Пиастри, Рикиардо, Перес, Ботас, Ръсел, Хамилтън. В зоната на отпадащите се оказа Алекс Албон, който бе с 11-то време.

„Няма начин (да съм толкова бавен). Нещо е счупено, има някакъв проблем“, каза пилотът на Уилямс по радиото.

Под чертата бяха още Хюлкенберг, Пиер Гасли и Алонсо. Цунода нямаше намерение да бърза, тъй като е със сменена задвижваща система и при всички положения ще стартира от дъното на грида. Рейс контролът трупаше още работа – следващите разследвания бяха на Сарджънт и Цунода дали са направили изпреварвания при жълти знамена на пистата.

В края на втория квалификационен сегмента на изхода от питлейна за пореден път се получи струпване на болиди и трафик на пистата. При финалните опити Льоклер даде четвърто време. Ръсел бе втори, на 0,048 сек от Верстапен. Хамилтън даде най-добро време – 1:17.571 мин. Албон последен успя да се измъкне в топ 10. От Q2 отпаднаха Гуаню Жу, Гасли, Хюлкенберг и Алонсо. Цунода така и не записа време.

Няколко минути по-късно последната обиколка на Албон бе анулирана заради нарушаване границата на трасето на втори завой. Това промотира Жу в Q3.

Решителната битка за разпределението на местата на първите пет редици на грида за Гран при на Мексико бе започната от Ред Бул

Пилотите на Мерцедес и Жу останаха в питовете, останалите седмина, класирали се в топ 10, бяха на пистата. Перес даде първото време – 1:17.788 мин. Верстапен бе по-бърз с повече от половин секунда. Рикиардо се нареди между двамата. След това Сайнц оглави подреждането преди Льоклер, който каза по-рано, че би било огромна изненада ако Ферари спечели пол в Мексико, да запише най-доброто постижение – 1:17.166 мин.

След първите серии подреждането бе Льоклер, Сайнц, Верстапен, Рикиардо, Ръсел, Хамилтън, Перес, Пиастри, Ботас. Жу последен излезе на пистата за бърз тур.

При финалните опити температурата на пистата бе 41 градуса. Пилотите на Ферари и Рикиардо не подобриха постиженията си от първите серии. Перес записа пето време. Верстапен остана трети. Рикиардо зае четвъртото място пред Перес, Хамилтън, Пиастри, Ръсел, Ботас и Жу. Верстапен, Хамилтън и Ръсел са състезателите от топ 10, които тепърва ще бъдат проверявани за провинения по време на квалификацията.