Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 2024 Гран при на Испания – възможни стратегии, налични гуми и коментари...

2024 Гран при на Испания – възможни стратегии, налични гуми и коментари по време на състезанието

939
0
Гран при на Испания 2024
снимка, Пирели

Гран при на Испания е десети кръг от световния шампионат на F1 за сезон 2024. Състезанието се провежда на пистата „Каталуния“ с дължина 4.657 км и разположена край Барселона.

Испания е една от традиционните домакини на състезания от F1. Първият старт в иберийската страна се провежда през 1951 г. През годините различни писти са били домакини на Гран при на Испания. От сезон 1991 насам Каталуния е дом на надпреварите от световния шампионат. Това ще продължи до края на следващата година.

Ландо Норис ще потегли от първа позиция в състезанието за Голямата награда на Испания. Състезателят на Макларън записа първи полпозишън за сезон 2024 и общо втори в кариерата си. Норис ще опита да запише втора победа след тази в Маями. До него на първа редица застава Макс Верстапен. Трикратният световен шампион спечели последните две издания на Гран при на Испания. Сега той също е един от фаворитите за първото място

На втора редица застават Люис Хамилтън и Джордж Ръсел. Пилотите на Мерцедес също имат големи очаквания за днешната надпревара в Испания. Зад тях са Шарл Льоклер и Карлос Сайнц от Ферари. Двамата се надяват на силен резултат след разочарованието от квалификацията.

На четвърта стартова редица са Пиер Гасли и Естебан Окон. Състезателите на Алпин записаха най-добрия резултат за френския отбор от началото на сезона. Зад тях са Оскар Пиастри (Макларън) и Фернандо Алонсо (Астън Мартин). Серхио Перес (Ред Бул) потегля 11-ти заради наказанието от Канада. Алекснадър Албон от Уилямс ще потегли от бокса, докато съотборникът му Логан Сарджънт е 19-ти.

Според Пирели, най-оптималната стратегия в Испания ще бъде с две спирания в бокса. Първата опция е потегляне с меки гуми до обиколка 15-21. След това има стинт със средно твърди до обиколка 41-47. Накрая надпреварата се затваря отново с меки гуми.

Втората опция е потегляне с меки гуми до обиколка 13-19 След това има стинт със твърди смеси до обиколка 43-48. Накрая надпреварата се затваря отново с меки гуми. Третият вариант е потегляне със софт за 13-18 тура. После се използва хард до обиколка 38-44, след което състезанието в Испания се затваря с хард.

Има и алтернативна стратегия, която е с три спирания. Тя включва потегляне със софт. След това има стинт с медиум и още два със софт. Тази стратегия обаче едва ли ще се използва в нормални условия. Разбира се, една поява на кола за сигурност или промяна на времето ще разбърка стратегиите.