Начало Избрани 2024 Гран при на Мексико – възможни стратегии, налични гуми и коментари...

2024 Гран при на Мексико – възможни стратегии, налични гуми и коментари по време на състезанието

757
0
Гран при на Мексико, Мексико, Аутодромо Ерманос Родригес
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Гран при на Мексико е 20 кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2024 г. Надпреварата се провежда на Аутодромо Ерманос Родригес.

Карлос Сайнц спечели първата позиция за Гран при на Мексико

Това бе първи полпозишън за испанския пилот на Ферари през този сезон и общо шести в кариерата му. И двете му обиколки в Q3 бяха много силни. Самият Сайнц сподели, че е бил толкова уверен в първия си тур, че си е позволил повече рискове във втория.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)

До Сайнц на първа редица на Аутодромо Ерманос Родригес ще се нареди Макс Верстапен. Пилотът на Ред Бул бе много доволен от второто място, тъй като през немалка част от уикенда имаше сериозни грижи с колата. Пропусна втората тренировка заради проблем със задвижващата система, която впоследствие бе сменена с вече използвана по-рано през състезателната година. До края на сезона обаче на Верстапен вероятно все пак ще му се наложи да сложи и чисто нов агрегат, което ще означава наказание.

„Да, мисля, че ще има санкция някъде. Трябва да видим докъде можем да изкараме с наличните двигатели“, каза Верстапен.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)

Ландо Норис е трети на стартовата решетка за Гран при на Мексико. Английският пилот на Макларън смяташе, че е можел да се нареди пред Верстапен с малко по-чиста обиколка, но все пак изрази удовлетворение от постижението си. Четвърти е Шарл Льоклер с второто Ферари.

Пети и шести са състезателите на Мерцедес Джордж Ръсел и Люис Хамилтън. Те отново имаха същия проблем като в Остин, Тексас преди седмица. В началото на уикенда темпото на F1 W15 бе добро и след това се загуби. Хамилтън дори изрази съмнение, че новостите за колата допринасят за подобряване на скоростта ѝ.

От Алпин решиха да сменят електронния блок и батерията в болида на Естебан Окон. Заради това той ще стартира от питлейна, а Гуаню Жу (Заубер) от 20-ти ще отиде с позиция напред (19-ти).

Според доставчика на гуми Пирели оптималната стратегия за Гран при на Мексико е с едно спиране в бокса. Тя има три варианта:

  • старт с медиум (25-32 об.) и смяна с хард;
  • старт с хард (36-43 об.) и смяна с медиум;
  • старт със софт (15-22 об.) и смяна с хард;

Вариантът с две спирания в пита е със старт със софт (10-16 об.), смяна с медиум (39-45 об.) и след това още един комплект медиум до карирания флаг.