Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Сайнц на полпозишън за Гран при на Мексико

Сайнц на полпозишън за Гран при на Мексико

4095
0
Карлос Сайнц
Карлос Сайнц; снимка: Пирели

Карлос Сайнц спечели първата позиция на стартовата решетка за Гран при на Мексико. Испанският пилот на Ферари единствен слезе до 1:16 мин в квалификацията. Втори и трети се класираха Макс Верстапен (Ред Бул) и Ландо Норис (Макларън).

Температурата на въздуха бе малко над 22 градуса, а на тази на пистата – 45 градуса в началото на официалната тренировка за разпределение местата на стартовата решетка за 20-ия кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2024 г. Трибуните вече бяха пълни със зрители, които подкрепяха още по-бурно Серхио Перес.

В началото на Q1 пилотите на Ферари излязоха с медиум

Изборът на Мерцедес за първи опити на Люис Хамилтън и Джордж Ръсел също бе за гуми медиум. След началните бързи обиколки класирането бе оглавено от Ландо Норис с 1:17.203 мин. Зад него се наредиха четирима пилоти с медиум: Карлос Сайнц, Люис Хамилтън, Шарл Льоклер и Джордж Ръсел. Фернандо Алонсо зае шестото място, следван от съотборника си в Астън Мартин Ланс Строл. Алекс Албон излезе трети, докато Макс Верстапен започваше първия си бърз опит със софт. Нидерландецът излезе начело с 1:16.998 мин.

10 минути преди края на Q1 четирима пилоти все още нямаха времена – състезателите на Хаас и тези на Виза РБ. Франко Колапинто пък даде пето време.

Перес се обади по радиото, че не може да спира в бавните секции. Верстапен имаше проблеми със стабилността на предната част. След като пилотите на Хаас и Виза РБ записаха бързи обиколки пък редът бе Верстапен, Пиер Гасли, Нико Хюлкенберг, Норис, Цунода, Сайнц, Алонсо, Лоусън, Строл, Албон. Под чертата бяха Ръсел, Окон, Гуаню Жу, Оскар Пиастри и Перес.

Ръсел даде четвърто време. Пиастри се нареди 13-ти с най-силен втори сектор, но обиколката му бе изтрита заради неспазване ограниченията на трасето в 12-ти завой. В зоната на изпадащите се озоваха Магнусен, Колапинто, Окон, Жу и Перес. Норис излезе пръв с 1:16.505 мин.

В края на Q1 Верстапен отново бе на пистата. Рейс инженерът му Джанпиеро Ламбиазе обаче му каза, че първият му опит ще е достатъчен, за да продължи и може да използва последната серия, за да трупа информация.

На финала на първия квалификационен сегмент Пиастри и Перес минаха съвсем малко напред, но бяха избутани обратно под чертата. След Q1 битката не продължиха още Колапинто, Окон и Жу.

Алекс Албон и Верстапен бяха първите пилоти на пистата в началото на Q2

След тях тръгна Шарл Льоклер, последван от съотборника си Сайнц. Верстапен пак каза, че има ниско сцепление – на задните гуми, въпреки че записа най-бързо време: 1:16.629 мин. Льоклер загуби първата си бърза обиколка заради нарушени ограничения на пистата във втори завой. Точно за него го предупреждаваше рейс инженерът му Брайън Бози в последната свободна тренировка.

Норис излезе начело в класирането с 1:16.301 – с 0,328 сек по-добро постижение от това на Верстапен. В зоната на изпадащите 5 минути преди карирания флаг в Q2 бяха Магнусен, Строл, Хюлкенберг, Ботас и Льоклер.

Със следващия си бърз опит Льоклер излезе трети. Обиколката му значително по-чиста от първата, при която освен, че наруши ограниченията на трасето, допусна и няколко грешки.

Извън топ 10 минута преди финала на Q3 бяха Алонсо, Магнусен, Строл, Хюлкенберг и Ботас. Хамилтън и Ръсел за момент се притесниха дали ще успеят да пресекат старт-финала навреме за още една квалификационна обиколка. 10 секунди преди сегментът да приключи катастрофа на Юки Цунода сложи край на Q2. Японският пилот и Лиам Лоусън току-що бяха свалени под чертата. Заедно с тях битката не продължиха пилотите на Астън Мартин и Ботас.

Последният сегмент от квалификацията на Аутодромо Ерманос Родригес се забави, докато маршалите приберат катастрофиралия болид на Цунода, разчистят пистата и поправят разместената предпазна бариера

Температурата на асфалта бе паднала до 35 градуса. Верстапен започна първия си бърз опит и записа 1:16.368 мин. Норис остана на 0,569 сек от пилота на Ред Бул. Постижението на Макс бе подобрено от Сайнц, след което обиколката на Верстапен бе изтрита заради нарушаване границите на трасето във втори завой. Карлос бе начело в подреждането, следван от Льоклер, Ръсел, Хамилтън. Норис отиде пети преди Гасли, Албон, Хюлкенберг и Магнусен.

Льоклер започна пръв последните опити, остана втори. Сайнц вървеше с убийствено темпо и записа 1:15.946 мин. Верстапен успя да се вмъкне между двете Ферари-та. Норис записа трето време. Льоклер остана четвърти пред пилотите на Мерцедес. Магнусен бе седми пред Гасли, Албон и Хюлкенберг.