Шарл Льоклер бе най-бърз в единствената свободна тренировка през уикенда за Гран при на Катар. Втори и трети се наредиха Ландо Норис и Оскар Пиастри от Макларън.
Температурата на въздуха бе 21 градуса, тази на пистата – 26 градуса. Тази тренировка бе единственият час за подготовка на отборите, тъй като уикендът в Катар е със спринт. Това означава, че по-късно днес ще се проведе квалификацията за късата състезателна дистанция, утре е самият спринт, а след това и квалификацията за Гран при надпреварата.
Естебан Окон бе първият пилот на пистата, последван от Пиер Гасли, Валтери Ботас, Юки Цунода. Изборът на гуми бе преобладаващо за медиум. Ферари започна работа с хард, както и Франко Колапинто. Макс Верстапен се обади радиото, че през каската му преминавал много въздух. Той оглави подреждането с 1:26.338 мин.
„Трафик рай“, каза пък Ботас по радиото
Green light at pit exit! 🟢
60 minutes of practice is GO. #F1 #QatarGP pic.twitter.com/E0wiYZZtk3
— Formula 1 (@F1) November 29, 2024
Шарл Льоклер с харда подобри времето на Верстапен с 0,126 сек. Трети бе Гасли, четвърти – Карлос Сайнц. В десетата минута от сесията Джордж Ръсел свали 0,711 сек (с медиум) от постижението на Льоклер, малко след като се оплака от спирачките си. След това Гасли излезе пръв, на 0,082 сек пред Ръсел.
Последва нов бърз тур на Верстапен и времето му бе 1:23.885 мин. Ландо Норис записа постижение на 0,178 сек от него.
Почти веднага след това отново Льоклер излез пръв. Монегаскът бе на 0,183 сек пред Верстапен с 1:23.885 мин
Люис Хамилтън се обади по радиото, че му липсва стабилност в неговия F1 W15. Около четвърт час след началото на тренировката на пистата настъпи затишие за няколко минути преди Верстапен да се върне на трасето. Той продължаваше да работи с медиум. Съотборникът му Серхио Перес бе десети в подреждането, точно зад Хамилтън.
Pushing those limits 😳#F1 #QatarGP pic.twitter.com/yq6xauK5oh
— Formula 1 (@F1) November 29, 2024
Норис излезе от пистата на четвърти-пети завои в следващата си серия. Пилотът на Макларън, който в този момент бе четвърти в подреждането, бе подобрил времето си в първи сектор, но след тази грешка се отказа от тура.
Гасли изхвърча от пистата и се обади по радиото да поиска от Алпин да провери предната част на болида му като се прибере в бокса. Сайнц бе излязъл втори в класирането – на 0,119 сек от съотборника си. Норис бе трети (+0,658 сек).
Kicking up the dust! 🌪️
Both McLarens have off-track moments, but move up the time sheets on their latest run 🧡#F1 #QatarGP pic.twitter.com/AajIuRpFAa
— Formula 1 (@F1) November 29, 2024
„Този Макларън лети“, каза по радиото Перес
В челото Сайнц изпревари Льоклер с 1:23.088 мин – подобрение с 0,351 сек. Двамата продължаваха да работят с хард. Следващият пилот с твърди гуми в подреждането бе Алекс Албон, който бе чак десети. В тима му Уилямс признаха в Катар, че от състезателния ден в Лас Вегас до края на сезона в Абу Даби има един резервен нос след поредицата тежки катастрофи на пилотите си.
„Всичко наред ли е с колата? Видяхте ли нещо странно с педала на спирачките?“, попита Льоклер тима си Ферари.
Състезателният му инженер Брайън Бозе отговори, че от данните, които виждат на питуола, всичко е наред.
Десетина минути преди края на тренировката започнаха обиколки с меки гуми. Колапинто изхвърча от пистата и вдигна прахоляк в зона за сигурност. Пилотите на Заубер също сложиха софт, последвани и от останалите пилоти. Льоклер изпревари съотборника си с 0,740 сек. Норис и Оскар Пиастри след това заеха второ и трето място – на под 2 десети от секундата от Шарл.
Льоклер остана пръв до края на тренировката пред Норис и Пиастри. Сайнц зае четвъртото място, следван от Цунода, Ботас, Ланс Строл. Топ 10 допълниха Ръсел, Албон и Хамилтън. Верстапен бе 11-ти.
Here’s the full classification from practice 🔽#F1 #QatarGP pic.twitter.com/SeV71SNJHp
— Formula 1 (@F1) November 29, 2024