Гран при на Китай е втори кръг от световния шампионат на Формула 1 за сезон 2025. Надпреварата се провежда на пистата Шанхай Интернешънъл Съркюит.
Оскар Пиастри спечели квалификацията за Гран при на Китай
Това бе първи полпозишън в кариерата на австралийския пилот на Макларън. До него на първа редица ще е пилотът на Мерцедес Джордж Ръсел. Ландо Норис с втория Макларън и Макс Верстапен (Ред Бул) са на втора редица. Зад тях са пилотите на Ферари Люис Хамилтън и Шарл Льоклер. Седми се класира Исак Хаджар (Рейсинг Булс), до когото ще е друг от дебютантите през сезон 2025 – Андреа Кими Антонели (Мерцедес).
View this post on Instagram
От Ред Бул направиха промени по настройките на окачването на Лиам Лоусън. Това означава, че той ще стартира от питлейна. Новозеландецът така или иначе остана последен в квалификацията и предизвика нова поредица слухове за бъдещето си в екипа от Милтън Кийнс. Макс Верстапен заяви, че съотборникът му ще е по-бърз в болид на Рейсинг Булс. Освен това посочи, че Ред Бул има четвъртата по сила кола.
Според доставчика на гуми Пирели най-вероятната стратегия за Гран при на Китай е с две спирания
Инженерите на италианската компания предвиждат три възможни варианта:
- старт с медиум (14-20 об.), смяна с хард (32-38 об.) и още една смяна с хард до финала;
- старт с медиум (14-20 об.), смяна с хард (34-40 об.) и смяна с медиум до финала;
- старт със софт (8-14 об.), смяна с хард (28-34 об.) и още една смяна с хард до финала.
След квалификацията на пистата в Шанхай неколкократно бе споменавано, че досега никой не е карал с хард. Поведението на най-твърдата смес, предоставена от Пирели на отборите от Формула 1, остава неизвестно за тимовете. Те придобиха представа за това на медиум в дълга серия – в съботния спринт. Средната по твърдост смес бързо започна да се износва с рамките на 19-те обиколки на късата състезателна дистанция. Освен това имаше доста предупреждения за внимание конкретно към предна лява гума.
Днес пилотите, шефовете на отбори и още хора от екипите се събраха на пистата преди парада на състезателите, за да отдадат почит на Еди Джордан. Колоритният бивш собственик и шеф на тим от Формула 1 почина на 20 март на 76-годишна възраст.
A tribute to the incredible Eddie Jordan
Drivers and Team Principals gathered on the grid, surrounded by the teams and fans, to pay their respects and celebrate the F1 legend’s life pic.twitter.com/hEEfNfhBqN
— Formula 1 (@F1) March 23, 2025