Начало Избрани 2025 Гран при на Китай – налични гуми, възможни стратегии и коментари...

2025 Гран при на Китай – налични гуми, възможни стратегии и коментари по време на състезанието

Гран при на Китай, Шанхай, Шанхай Интернешънъл Съркюит
снимка: Заубер

Гран при на Китай е втори кръг от световния шампионат на Формула 1 за сезон 2025. Надпреварата се провежда на пистата Шанхай Интернешънъл Съркюит.

Оскар Пиастри спечели квалификацията за Гран при на Китай

Това бе първи полпозишън в кариерата на австралийския пилот на Макларън. До него на първа редица ще е пилотът на Мерцедес Джордж Ръсел. Ландо Норис с втория Макларън и Макс Верстапен (Ред Бул) са на втора редица. Зад тях са пилотите на Ферари Люис Хамилтън и Шарл Льоклер. Седми се класира Исак Хаджар (Рейсинг Булс), до когото ще е друг от дебютантите през сезон 2025 – Андреа Кими Антонели (Мерцедес).

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)

От Ред Бул направиха промени по настройките на окачването на Лиам Лоусън. Това означава, че той ще стартира от питлейна. Новозеландецът така или иначе остана последен в квалификацията и предизвика нова поредица слухове за бъдещето си в екипа от Милтън Кийнс. Макс Верстапен заяви, че съотборникът му ще е по-бърз в болид на Рейсинг Булс. Освен това посочи, че Ред Бул има четвъртата по сила кола.

Според доставчика на гуми Пирели най-вероятната стратегия за Гран при на Китай е с две спирания

Инженерите на италианската компания предвиждат три възможни варианта:

  • старт с медиум (14-20 об.), смяна с хард (32-38 об.) и още една смяна с хард до финала;
  • старт с медиум (14-20 об.), смяна с хард (34-40 об.) и смяна с медиум до финала;
  • старт със софт (8-14 об.), смяна с хард (28-34 об.) и още една смяна с хард до финала.

След квалификацията на пистата в Шанхай неколкократно бе споменавано, че досега никой не е карал с хард. Поведението на най-твърдата смес, предоставена от Пирели на отборите от Формула 1, остава неизвестно за тимовете. Те придобиха представа за това на медиум в дълга серия – в съботния спринт. Средната по твърдост смес бързо започна да се износва с рамките на 19-те обиколки на късата състезателна дистанция. Освен това имаше доста предупреждения за внимание конкретно към предна лява гума.

Днес пилотите, шефовете на отбори и още хора от екипите се събраха на пистата преди парада на състезателите, за да отдадат почит на Еди Джордан. Колоритният бивш собственик и шеф на тим от Формула 1 почина на 20 март на 76-годишна възраст.