Начало Избрани Хамилтън спечели спринта в Китай

Хамилтън спечели спринта в Китай

Люис Хамилтън
Люис Хамилтън; снимка: Пирели

Люис Хамилтън спечели спринта през уикенда за Гран при на Китай, втори кръг от световния шампионат на Формула 1. Зад пилота на Ферари финишираха Оскар Пиастри (Макларън) и Макс Верстапен (Ред Бул).

Нико Хюлкенберг така или иначе бе в дъното на стартовата решетка и от Заубер решиха да направят промени по окачването на колата му след квалификацията за спринта. Това означаваше старт от питлейна за него.

От Пирели пък вдигнаха минималното налягане на гумите в отговор на наблюдаваното през първия ден поведение на пистата в Шанхай

Трасето бе преасфалтирано миналата година и настилката е по-гладка от преди. Това увеличи скоростите в завоите. Пирели започна уикенда с препоръка за по-високо налягане в сравнение със сезон 2024 и вчера го увеличи още веднъж – до 24 psi и 27,5 psi.

Всички бяха с гуми медиум за 19-те обиколки на късата състезателна дистанция през уикенда за Гран при на Китай. Люис Хамилтън и Макс Верстапен се наредиха на първа редица пред Оскар Пиастри и Шарл Льоклер. При изгасването на светофарите Хамилтън поведе пред Верстапен. Льоклер опита да атакува Пиастри. Ландо Норис сбърка при потеглянето и отиде чак девети в колоната – зад Джордж Ръсел, Юки Цунода, Андреа Кими Антонели и Ланс Строл. Фернандо Алонсо бе десети. Ръсел изпревари Льоклер и зае четвъртото място.

В третата от общо 19 обиколки Хамилтън бе на малко на секунда пред Верстапен, който пък вървеше на почти 1,9 сек пред Пиастри

Разликите в първата част от колоната бяха около и малко над секунда. Вятърът бе поутихнал в събота и не влияеше толкова върху поведението на болидите като вчера. Температурата на пистата бе 37 градуса, а тази на въздуха – 23 градуса.

Льоклер получи инструкция да пази предна лява гума. В дъното на колоната Лиам Лоусън и Джак Дуън се удариха при опит на пилота на Ред Бул да изпревари Алпин-а. И двама продължиха в спринта. Ситуацията бе отбелязана от рейс контрола.

Разликата между Хамилтън и Верстапен варираше между 1,2 и 1,4 сек. Гумите, с които стартира седемкратният световен шампион бяха на 9 обиколки, тези на печелилия четири пъти шампионата нидерландски пилот – на 6. Норис се обади по радиото да попита как са гумите на останалите, защото неговите предни вече са „прецакани“. Хамилтън каза, че има грейнинг на предна лява гума. Разликата с Верстапен падна на 0,4 сек. Верстапен също получи обаждане по радиото – рейс инженерът му Джанпиеро Ламбиазе му каза, че има още доста обиколки и че за момента добре се справя с предна лява гума.

В 12-ия тур Карлос Сайнц влезе в бокса. В дъното на колоната имаше битки. Исак Хаджар бе 14-ти пред Лоусън и Габриел Бортолето. Испанският пилот на Уилямс смени гуми и се върна в състезанието. В 13-ата обиколка Хамилтън бе на почти 2 секунди пред Верстапен, а Пиастри доближи пилота на Ред Бул на под половин секунда.

„И двете ми предни гуми загинаха“, каза Верстапен по радиото

Уил Джоузеф пък попита Норис как може да му помогне и дали английският пилот на Макларън има още скорост. Отговорът бе: „Не. На пълна газ съм“.

В 15-ата обиколка Пиастри атакува Верстапен и го изпревари за второто място. Разликата между Хамилтън и австралийския пилот на Макларън бе 3 секунди три тура преди карирания флаг. Редът бе Хамилтън, Пиастри, Верстапен, Ръсел, Льоклер, Цунода, Антонели. Строл бе осми пред Норис и Алонсо.

В самия край на късата състезателна дистанция Льоклер каза по радиото, че има проблем в 13-ти завой и болидът му там е неуправляем. Той се доближи до Ръсел, но не успя да му вземе четвъртото място. Цунода се опази от Антонели и финишира шести. Норис бе осми, след като изпревари Строл. Топ 10 допълни Алонсо. В самия край на спринта имаше сблъсъци в дъното.