Начало Други 24 часа на Льо Ман – 21-22-23 час

24 часа на Льо Ман – 21-22-23 час

26
0

Надеждите на Пежо за добро представяне в 78-ото издание на 24 часа на Льо Ман започнаха да изчезват в началото на 21-ия час, когато колата с №1 мина през бокса за преглед. Малко по-късно Вурц имаше шанс, тъй като Ауди №8 се забави в пита и австриецът го настигна, преследвайки втората позиция. С предимството си в скоростта на правите Алекс не се колеба дълго и изпревари Андре Лотерер, заемайки второ място, но Ауди-то си го върна минути по-късно, тъй като Алекс направи спиране в бокса. Поредната размяна се случи след пита на Рокенфелер двайсетина минути след началото на 22-ия час.

Докато те се гонеха, Майк Рокенфелер спокойно водеше на обиколка пред всички. Вурц постепенно го настигаше, за да се опита да навакса тура, с който изоставаше, но поредното спиране в бокса го прати отново трети. И точно когато борбата се завързваше съвсем, 10 минути преди да изтече 22-ия час Пежо-то намали на пистата с проблем!

За трети път в тази надпревара техническа повреда извади и последния заводски автомобил на французите от борбата. В началото 23-ия час стана ясно, че това е краят на борбата за Пежо и колата бе прибрана в гаража. 78-ото издание на легендарното състезание за издръжливост се оказа демонстрация на не-издръжливостта на френските 908, след като и трите приключиха състезанието не по вина на пилот, а на техниката.

Така начело застанаха три екипажа с Ауди R15, които пък бяха буквално железни през цялото време. Лоик Дювал с частното Пежо на Орека полагаше усилия да спечели подиум, но след като повреда извади и него, всички във френските гаражи рухнаха. Междувременно немските екипи вече правеха последни питове и смени на пилоти преди финалния 60-минутен спринт до финала.