43 обиколки на различни пилоти бяха изтрити по време на Гран при на Австрия за нарушаване ограниченията на пистата Ред Бул Ринг. Ландо Норис (Макларън), Пиер Гасли (Алфа Таури), Себастиан Фетел (Астън Мартин) и Гуаню Жу (Алфа Ромео) получиха наказания от по 5 секунди за системно нарушаване на лимитите. Предупрежденията бяха безброй. Правилата изведнъж започнаха да се изпълняват повече от стриктно, след като в навечерието на уикенда в Австрия Фернандо Алонсо попита какво стана с регламента за ограниченията на писта. Според двукратния световен шампион седмица по-рано на Силвърстоун във Великобритания тези изисквания не бяха особено добре следени. Макс Верстапен нямаше сериозни проблеми с лимитите, но не смята, че това поведение на рейс контрола е нормално.
„Според мен е необходимо (рейс дирекцията) да работи повече с пилотите, отколкото инатливо да държи на своето. Искаме спортът да е по-хубав за всички. Не е като да се борим на пистата сами за себе си. Помежду си пилотите водим добър диалог и за повече неща сме съгласни. Разбира се, имаме собствени мнения за определени ситуации.“
„Ограниченията на пистата обаче… Според мен тези лимити бяха абсурдни през изминалия уикенд. При това не само във Формула 1, а и във Формула 2 и Формула 3“, заяви Верстапен
„Лесно е да се каже „стой в рамките на белите линии“. Преминавайки завой със скоростите, с които го правим ние, малко нестабилност и износени гуми те отвеждат отвъд бялата линия. Но печелиш ли време наистина? Може би да, може би не. Честно казано, само на 2-3 завоя наистина се излиза по-широко. Не мисля, че милиметър отвъд линията следва да има наказания. Да сложат стена, или чакъл. Шести завой (на Ред Бул Ринг) е супер – там има чакъл и ако отидеш настрани, се самонаказваш.“
Верстапен посочи също така, че процесът на следене конкретно на лимитите на пистата е невероятно тежък.
„Трябва един човек на всяка кола, за да проверява всеки тур дали не си настъпил белите линии. И отстрани подобни неща не изглеждат добре за целия спорт. Тук говорим за лимитите, отделно са въпросите със състезателни инциденти и какво ли не още“ допълни Верстапен.
Ландо Норис каза, че разбира ограничението на последните два завоя на Ред Бул Ринг
„Там излезеш ли настрани, почти задължително печелиш предимство. В първи завой обаче аз просто блокирах предните гуми. Ударих бордюра и загубих около секунда на изкачването. И за това ме санкционираха за лимити на пистата. Достатъчно си бях наказан от загубата на време“, коментира пилотът на Макларън.
От ФИА настояха, че наблюдението на ограниченията по всички писти досега е било постоянно и в съответствие с издадените в началото на сезона инструкции. Броят предупреждения и наказания бил „пропорционален с броя нарушения“. Общо 16 са състезателите с изтрити обиколки.
View this post on Instagram