Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 47 обиколки в квалификацията в Австрия са били изтрити заради ограниченията на...

47 обиколки в квалификацията в Австрия са били изтрити заради ограниченията на пистата

1005
0
Макс Верстапен, Гран при на Австрия, Шпилберг, Целтвег, Ред Бул Ринг
снимка: Ред Бул Контент Пуул

47 обиколки са били изтрити по време на квалификацията за Гран при на Австрия заради това, че пилоти са нарушавали ограниченията на пистата Ред Бул Ринг. Лимитите на трасето пак станаха основна тема през уикенда там, след като имаше пилоти, които отпадаха от квалификационни сегменти заради анулирани бързи опити. Състезателите на Ред Бул Макс Верстапен и Серхио Перес бяха особено недоволни от станалото. Нидерландецът заяви, че заради тази ситуация пилотите изглеждали като аматьори. Перес каза, че системата е сбъркана, защото излязъл от трасето заради блокиране на Алекс Албон. Ландо Норис отговори на това, че Ред Бул има най-бързата кола и не разбира защо протестират вместо да намалят, тъй като могат да си позволят да изгубят десета от секундата.

От всичките 20 пилоти само Шарл Льоклер (Ферари) и Логан Сарджънт (Уилямс) са без анулирани бързи обиколки. С по 6 изтрити опита са Норис и Карлос Сайнц. С по 4 – Верстапен, Пиер Гасли и Алекс Албон, а с по 3 – Перес и Естебан Окон. Останалите пилоти имат по 1 или 2 премахнати обиколки

Ситуацията в Австрия изобщо не е такава за първа година. В миналогодишното състезание например бяха изтрити 43 обиколки. Четирима пилоти – Норис, Пиер Гасли, Себастиан Фетел и Гуаню Жу – получиха наказания от по 5 секунди за системно нарушаване на лимитите. Ситуацията с Перес бе още по-абсурдна – той бе наказан след финала на квалификацията. Всичките му времена от Q3 бяха анулирани, но за нарушаване на ограниченията в Q2. Джордж Ръсел коментира случая, че с един рейс директор е имало повече постоянство в отсъжданията. По това време Нилс Витик и Едуардо Фрейташ все още се редуваха на поста. Перес пък каза, че е платил цената на това, че ФИА не може да след по-добре нещата.

Тогава отново Верстапен протестираше относно ситуацията с лимитите.

„Според мен тези лимити бяха абсурдни. При това не само във Формула 1, а и във Формула 2 и Формула 3. Лесно е да се каже „стой в рамките на белите линии“. Преминавайки завой със скоростите, с които го правим ние, малко нестабилност и износени гуми те отвеждат отвъд бялата линия. Но печелиш ли време наистина? Може би да, може би не. Не мисля, че милиметър отвъд линията следва да има наказания. Да сложат стена, или чакъл“, заяви миналата година Верстапен.

Тогава Норис отново не бе на същото мнение и каза, че „излезеш ли настрани на последните два завоя (в Австрия), почти задължително печелиш предимство“

В правилника е посочено, че за излязъл от трасето се счита автомобил, който е отвъд белите линии, определящи края на трасето. За вчерашната квалификация рейс контролът на пистата Ред Бул Ринг е използвал помощта и на дистанционния център на ФИА в Женева. Разглеждани са били отделни случаи дали нарушават правилника или не. Системата е подобно на т.нар. VAR (Video Assisted Referee) във футбола. При нея се използват видео записи, за да се определят отделни положения на терена. Идеята е както да се избегнат ситуации като тази с Перес от миналия сезон, така и коректността на отсъжданията да е по-висока.

Вчера ФИА отмени брифинга с пилотите. Официално не бе посочена причина.