Тойота спечели състезанието „6 часа на Фуджи“. Японският производител записа двоен успех в домашната си надпревара. Победата грабна Тойота №7 с екипаж Камуи Кобаяши/Майк Конуей/Хосе Мария Лопес. Второто място бе заето от Тойота №8 с екипаж Себастиен Буеми/Брендън Хартли/Рио Хиракава. Последното място на подиума във Фуджи бе за Порше Пенске №6 и пилотите Кевин Естре/Андре Лотерер/Лорънс Вантор.
#7 TOYOTA WINS ON HOME SOIL 👊#WEC #6HFuji pic.twitter.com/W0A0sscxtY
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) September 10, 2023
6 часа на Фуджи бе предпоследния шести кръг за сезон 2023 в световния шампионат за издръжливост на ФИА (WEC). Състезанието се проведе на едноименното японско трасе с дължина 4.563 км и разположено до град Ояма. Пистата „Фуджи“ е собственост на Тойота
Good morning everyone and welcome to Fuji Speedway as we are live for Round 6 of the 2023 FIA World Endurance Championship.
Watch now on https://t.co/B3OAfJ9by7#WEC #6HFuji pic.twitter.com/yVAb8pj6Sa
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) September 10, 2023
Порше Пенске №5 поведе колата след началото на надпреварата във Фуджи, след като Вантор успя да се справи с двете машини на Тойота. Второто място пък бе заето от Ферари AF Corse №50 с пилот Мигел Молина. Така двете машини на японците заеха трето и четвърто място след летящия старт.
Броени минути след старта Фуджи имаше поява на кола за сигурност заради инцидент с автомобил от категория GTE Am. Става въпрос за Richard Mille AF Corse Ферари №84, карано от Луис Перес Компланк. Аржентинецът се завъртя и заседна в чакъла около първи завой. В същото време Порше Пенске №5 влезе в бокса заради контакт с друг автомобил.
Good morning everyone and welcome to Fuji Speedway as we are live for Round 6 of the 2023 FIA World Endurance Championship.
Watch now on https://t.co/B3OAfJ9by7#WEC #6HFuji pic.twitter.com/yVAb8pj6Sa
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) September 10, 2023
Порше Пенске №6 отново поведе колата след рестарта на 6-те часа на Фуджи. В топ 5 влизаха още Ферари AF Corse №50, Тойота №7, Ферари AF Corse №51 и Кадилак №2. Втората машина на Тойота поизостана малко от водещата група.
Green flag is out 🟢
#6 Porsche leads the field to get back to racing in Fuji.#WEC #6HFuji pic.twitter.com/agypspr4HE
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) September 10, 2023
Порше Пенске №6 задържа първото място след преполовяването на надпреварата на пистата във Фуджи. Плътно зад прототипа на германците се движеха двете машини на Тойота. Японският производител се справи с Ферарита-та. По-назад бяха вторият прототип на Порше Пенске, както и тези на Пежо и Кадилак. На последната позиция в класа на хиперавтомобилите бе Floyd Vanwall Racing №4 с пилоти Естебан Гериери/Тристан Вотие/Жоан Паоло де Оливейра. Прототипът на Гликенхаус не взе участие в надпреварата на Фуджи и вероятно ще пропусне и тази в Бахрейн.
Your top three in Hypercar at the moment 🍿
P1 @kevinestre @PorscheRaces
P2 @pechito37 @TGReurope
P3 @ryohirakawa @TGReurope #WEC #6HFuji pic.twitter.com/sxGgabOGjx— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) September 10, 2023
Около 2 часа преди края Тойота поведе колоната, след като Рио Хиракава изпревари Кевин Естре в шикана Дънлоп. Маневрата на японеца бе бурно аплодирана от зрителите по трибуните
We have a new leader as Ryō Hirakawa overtook Kévin Estre to lead the 6 Hours of Fuji in front of home crowd.#WEC #6HFuji @ryohirakawa @TGR_WEC pic.twitter.com/qvYbmUGkc0
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) September 10, 2023
Малко след това Тойота №7 също изпревари Порше №6. После двете машини на японците започнаха да се откъсват напред и размениха своите позиции. В крайна сметка двата хиперавтомобила на Тойота записаха двоен успех на Фуджи. Това на практика им гарантира шампионата при производителите.
Home & one-two victory, we are World Champions! 🏆 Now let’s celebrate with our favourite fans 🎌#ToyotaGAZOORacing #6hFuji #PushingTheLimitsForBetter #WEC pic.twitter.com/hpqsPI3cCK
— TOYOTA GAZOO Racing WEC (@TGR_WEC) September 10, 2023
Четвъртото и петото място бяха за Ферари AF Corse №50 и №51 с екипажи Мигел Молина/Никлас Нилсен/Антонио Фуоко и Антонио Джовинаци/Алесандро Пиер Гуиди/Джеймс Каладо. Шестата позиция бе заета от Jota Порше №38 и пилотите Антонио Феликс да Коща/Уил Стивънс/Йе Ифей. Следващите две позиции бяха за Пежо №94 с Лоик Дювал/Густаво Менезес/Щофел Вандоорн и Пежо №93 с екипаж Жан-Ерик Верн/Пол ди Реста/Микел Йенсен. Топ 10 във Фуджи допълниха Proton Competition Порше №99, карано от Джанмария Бруни/Нийл Яни/Хари Тинкнел и Кадилак №2 с екипаж Ърл Бамбър/Алекс Лин/Ричард Уестбрук.