Начало Други Тойота №7 спечели състезанието на Монца, подиум за Пежо

Тойота №7 спечели състезанието на Монца, подиум за Пежо

205
0
Тойота №7
снимка, Тойота

Тойота спечели състезанието „6 часа на Монца“, пети кръг от тазгодишния сезон в световния шампионат за издръжливост на ФИА (WEC). Японският производител грабна победата на италианското трасе благодарение на прототип №7 с екипаж Майк Конуей/Камуи Кобаяши/Хосе Мария Лопес. Второто място на Монца бе за Ферари AF Corse №50 с пилоти Антонио Фуоко/Мигел Молина/Никлас Нилсен. Третото място бе заето от Пежо №93 с екипаж Пол Ди Реста/Микел Йенсен/Жан-Ерик Верн.

Тойота №7 спечели вчерашната квалификация на пистата „Монца“. Японският хиперавтомобил спечели състезанията в Себринг и Спа, но отпадна от 24-те часа на Льо Ман. Този уикенд Тойота получи по-малко баласт от ФИА, докато от Ферари бяха натоварени заради триумфа в Льо Ман.

Пежо №93 поведе след летящия старт в Монца. Френският прототип търсеше първи подиум откакто се присъедини към WEC в средата на миналогодишния сезон. Второто място бе за Тойота №7. Зад тях се движеха Ферари №50, Пежо №94 и Порше Пенске №5. По-назад бяха останалите прототиши на Порше Пенске, както и тези на Гликенхаус, Кадилак и Floyd Vanwall, който се движеше твърдо на последното място

Тойота №7 и Ферари №50 успяха да се откъснат напред с напредване на състезанието „6 часа на Монца“. По-назад имаше оспорвана битка, в която участваха другото Ферари AF Corse и прототипи на Порше, Кадилак и Гликенхаус. Същевременно Пежо №94 заемаше последното място след като прекара известно време в бокса заради технически проблеми.

Около 4 часа преди края имаше период на кола за сигурност. Причината за това бе инцидент между два прототипа от клас LMP2. За щастие състезателите бяха добре след тежката катастрофа.

Тойота №7 и Ферари AF Corse №50 си размениха няколко пъти водачеството във втория етап от надпреварата на Монца. Зад тях се движеха Пежо №94, Порше Пенске №5 и Тойота №8. Автомобилът на японците получи няколко наказания, заради които загуби позиции.

Вторият период на сейфти кар бе заради инцидент между Richard Mille AF Corse Ферари №80 от клас GTE Am и прототип №22 на Юнайтед Аутоспорт от LMP2. Това доведе до ново забавяне на състезанието на Монца и възможност за спиране в бокса без загуба на толкова много време.

Тойота №7 запази първото място след втория рестарт на 6-те часа на Монца. Зад японците се намираха двата прототипа на Ферари AF Corse, както и Порше Пенске №5 и Пежо №93. В дъното бяха другото Пежо и прототипа на Floyd Vanwall Racing. В останалите категории също имаше оспорвана битка за победата.

Тойота №7 в крайна сметка успя да запази първото място до развяването на карирания флаг в Монца. Автомобилът записа трети успех от началото на сезон 2023 в WEC. Втори и трети завършиха Ферари AF Corse №50 и Пежо №93. Френският производител се качи за първи път на подиума откакто се присъедини към WEC точно преди година

На четвърто място остана Тойота №8 с екипаж Себастиен Буеми/Брендън Хартли/Рио Хиракава. Петото място бе заето от Порше Пенске №5 с пилоти Дейн Камерън/Фредерик Маковиецки/Михаел Кристенсен. Зад тях останаха победителите от Льо Ман Антонио Джовинаци/Алесандро Пиер Гуиди/Джеймс Каладо с Ферари AF Corse №51. Следващите две места се заеха Порше Пенске №6 с пилоти Андре Лотерер/Кевин Естре/Лорънс Вантор, Гликенхаус №708 с екипаж Ромейн Дюма/Оливие Пла/Натаниел Бертон. Последните две позиции в челната десетка бяха за Jota Порше №38 с Антонио Феликс да Коща/Уил Стивънс/Йе Ифей и Кадилак №2 с екипаж Алекс Лин/Ричард Уестбрук/Ърл Бамбър.