Начало Рали Ожие увеличи аванса си на 13,5 сек

Ожие увеличи аванса си на 13,5 сек

54
0
Себастиен Ожие

Себастиен Ожие увеличи аванса си в рали Мексико на 13,5 секунди. Французинът сложи 2 гуми софт и 2 хард, което се оказа правилният избор за отсечките. Той самият не очакваше толкова добър резултат в самото начало на състезанието и сподели по-рано, че дори подиум ще е постижение в третия кръг от световния шампионат.

„Много добър старт в рали Мексико за двама ни с Жулиен (Инграсиа – навигаторът му, б.р.)”, коментира Ожие. „Изобщо не очаквах да сме начело след първия ден на ралито. Това определено се дължи отчасти на избора ни на гуми. И поехме доста рискове, особено по 45-километровата Ел Чоколате, където на два пъти имахме почти перфектно преминаване. Освен това отделни съперници отпаднаха – някои по доста впечатляващ начин, но за щастие всички са добре. Сега сме в чудесна позиция, но имаме още два тежки дни.”

Яри-Мати Латвала каза от своя страна, че засега е доволен от втората позиция, особено виждайки колко бързо може да приключи надпреварата за който и да е от участниците в нея. „Сутринта бе изненадващо студено и страшно хлъзгаво по чакъла. Изборът ми на гуми не бе идеален – не се справих съвсем добре. Втората половина на деня премина по-добре за мен. Да видим какво ще стане по-нататък”, допълни финландецът.

Битката за третото място бе между двама норвежци – Андреас Микелсен се бори със сънародника си Мадс Остберг. Пилотът на Фолксваген бе особено внимателен в началото, тъй като няма кой знае колко голям опит в Мексико. След като се почувства по-уверен, Андреас си позволи и по-висока скорост, но завърши деня на четвърто място – на близо 16 секунди зад Мадс. Междувременно Остберг първоначално имаше проблем със смяната на предавки в своя DS3 WRC, но екипът поправи проблема. „Трябваше да се аклиматизирам наново към карането на чакъл и условията в рали Мексико, но най-доброто време в девети етап показа, че сме в състояние да сме конкурентоспособни. Всяка година опитвам да спечеля конкретни етапи, които особено ми допадат. Лас Минас е един от тях. Целта ми за следващия ден е да преодолея първата отсечка. Имах грижи на Ибарила през последните три години, така че трябва да сме концентрирани”, каза Мадс.

Елфин Еванс (М-Спорт) заема петата позиция. Неговият съотборник От Танак претърпя сериозен инцидент – автомобилът му Форд Фиеста RS WRC излетя от трасето и падна във воден резервоар. Естонецът и навигаторът му Райго Мьолдер са невредими.

Шести е Дани Сордо (Хюндай), а позициите до десета (включително) заемат Мартин Прокоп, Юри Протасов, Насър ал-Атия, Никола Фукс и т.н.