Точно преди 70 години – на 10 април 1950 г. – великият Тацио Нуволари слага край на спортната си кариера. Това се случва зад волана на Абарт 204А – първия модел, конструиран от Карло Абарт.
Състезанието е планинско изкачване от Палермо до Монте Пелегрино: стръмен, изпълнен с предизвикателства маршрут на асфалт. Сред участниците на старта е Скуадра Карло Абарт с Тацио Нуволари зад волана на двуместния Абарт 204А с 1000 куб. см двигател. Големият шампион преодолява препятствието подобаващо – печели победата в класа си и е пети в генералното класиране.
Нуволари кара колата на Абарт вследствие на приятелството между двамата, което се ражда скоро след Втората световна война
Пилотът вече има име и кариера зад гърба си с 55 победи в големи автомобилни надпревари. Карло Абарт пък оглавява състезателния екип на Чизиталия на Пиеро Дузио.
В някакъв момент Дузио емигрира в Аржентина, но преди това продава колите си на Абарт. Роденият в Австрия, по-късно натурализиран италиански гражданин Карло вече може да разчита на подкрепата на Нуволари. Пилотът дори рекламира някои от продуктите му.
Абарт работи упорито в автомобилния бизнес и съчетава ръководенето на състезателен тим с производство на части. Трупа успехи в планински изкачвания, надпревари за спортни коли.
След победата на Нуволари преди 7 десетилетия Абарт натрупва забележителни постижения в автомобилния спорт.
Нуволари пък приключва кариерата си, изпълнена с легендарни успехи и невероятни карания. Той не обявява официално оттеглянето си от състезанията, но здравето му бързо се влошава и постепенно се изолира. Претърпява удар през 1952 г., след което е частично парализиран. Година по-късно умира след втори удар. 55 000 души от родния му град Мантуа го изпращат на погребението, сред тях са имена като Алберто Аскари, Луиджи Вилорези и Хуан Мануел Фанджо.
We know that empty roads are an invitation for an Abarthist. But it’s time to stay safe right now. #StayAtHome pic.twitter.com/fRb6h5DNQ9
— Abarth (@TeamAbarth) April 9, 2020