Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 75 G при катастрофата на Кубица

75 G при катастрофата на Кубица

73
0

Бяха оповестени данните от ужасяващата катастрофа на Робърт Кубица по време на ГП на Канада.
Кубица докосна Тойотата на Ярно Трули, докато се опитваше да го изпревари, следствие на което неговият БМВ Заубер изгуби предното си крило и излетя от пистата.
Данните показват, че полякът се е ударил в стената с 230 км/ч, а претоварването е достигнало пик от 75 Же за около една милисекунда.
Устройството за запис на бордни данни (познато като черна кутия), е монтирано в болида на БМВ Заубер зад пилота под резервоара за гориво. (б.пр. мястото и начина на поставяне са регламентирани от техническия правилник). Самото устройство с размери грубо 15х15 см е в състояние да записва данни по време на цялото състезание.
Данните са били проучени в Индианаполис от бившия инженер на Лотус, а сега шеф на комисията по безопасност на ФИА – Питър Райт, заедно с неговите колеги Анди Мелор и Хуберт Грамлинг.
Изготвеният от тях доклад заключава, че всички мерки за безопасност – защитна клетка (монотуб), подобрените краш структури, устройството HANS, опорите за главата в кокпита и пилотският шлем са се представили перфектно.
„Така както бяхме напълно шокирани от унищожителната сила на катастрофата, така бяхме и на върха на щастието, когато Роберт се оказа почти незасегнат и изпитвахме задоволство от поведението на нашето шаси и монотуб.“, заявява техническият директор на БМВ Заубер, Вили Рампф.
„Не допускаме абсолютно никакви компромиси по отношение на шасито, никога не доближаваме лимита например по отношение на теглото. Винаги залагаме на сигурността и това се отплати.
Човек не бива да забравя, че една такава защитна клетка е доста сложна, състояща се от над 1000 части от въглерод, Кевлар, структури тип „пчелна пита“ и метал.“
/от Аутоспорт/