Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Фетел на първа позиция за Гран при на Китай

Фетел на първа позиция за Гран при на Китай

60
0
Дженсън Бътън

Световният шампион Себастиан Фетел ще стартира от първа позиция в утрешната Гран при на Китай, след като отново бе най-бърз от всички във Формула 1 и в днешната квалификация. Очаквано зад германеца се подредиха пилотите на Макларън Дженсън Бътън и Люис Хамилтън. Голямата изненада бе отпадането на съотборника на Фетел Марк Уебър в първата част на квалификацията. Австралиецът ще стартира едва 18-ти след поредните си проблеми с колата. В борба за четвъртата позиция на старта Нико Розберг надделя над Фернандо Алонсо и зае място на втора редица, докато испанецът заедно със съотборника си Фелипе Маса ще тръгне от трета.

Квалификацията започна при по-хладно време дори от тази сутрин. Температурата на асфалта бе едва 23 градуса. В първата част Фетел и съперниците му от Макларън с лекота преминаха напред и с твърдия тип гуми, но заради студеното време трябваше да направят по 2, дори 3 бързи обиколки една след друга, за да ги загреят.

Големият губещ бе Марк Уебър, който сутринта отново трябваше да изключи системата KERS заради проблеми, каквито имаше и в уикендите в Австралия и Малайзия. Очаквано той не бе близо до скоростта на съотборника си и темпото на съперниците от Уокинг, но решението да остане с твърди гуми се оказа фатално, защото времето му бе подобрено и той се оказа с 18-о постижение и отпадна от борбата заедно с пилотите на Лотус, Върджин и Испания Рейсинг!

В същото време Ферари отново както и в предишните два старта този сезон решиха да не рискуват – Алонсо и Маса използваха комплект меки гуми още в тази първа фаза, което ги оставяше с още само 2 чифта софт за следващите два сегмента. Фернандо дори оглави подреждането за момент, но Петров и Розберг бяха още по-бързи, също с меките гуми. Маса остана четвърти в първия сегмент зад съотборника си. Михаел Шумахер бе пети, а зад него бе резултатът на Фетел с твърдата смес.

Във втората част Фетел, Хамилтън и Бътън, както и Алонсо и Маса направиха серии с комплект меки гуми още в средата на времето, докато този път пилотите на Мерцедес опитаха първо серия с хард и Нико дори даде десето време, но бе изместен от пилотите на Форс Индия и Торо Росо.

2 минути преди края колата на Петров остана блокирана на втора скорост на пистата точно преди решителните обиколки тренировката бе спряна. Състезателите на Ферари точно бяха излезли на пистата за нова серия.

Фетел, Хамилтън и Бътън, които бяха в челото до този момент, си бяха в бокса и си останаха там – сигурни, че влизат във финала.

Новината бе особено лоша за Михаел Шумахер и Нико Розберг, които трябваше със сигурност да подобрят времената си с меки гуми, но в рамките на 2 минути и в трафика от всички коли в решителна за всеки последна бърза обиколка. Розберг успя да стигне осмо място, но Шумахер остана 14-ти. В топ 10 влязоха пилотите на Торо Росо, както и дебютантът Пол ди Реста с Форс Индия, който изпревари с малко опитния си съотборник Адриан Сутил.

Ник Хайдфелд също не стигна финалната фаза и това бе добра новина за Алонсо, Маса и Ферари, които се целеха в четвъртата позиция на старта.

Те трябваше отново да изчакат съперниците им да направят по едно излизане със спестения в Q1 чифт меки гуми и да направят по един решаващ тур с последния им останал нов комплект нови гуми за днес и утрешното състезание. В първите скоростни обиколки Фетел бе с 0,7 по-бърз от Бътън. Хамилтън също не излезе както и пилотите на Ферари и Нико Розберг.

Себастиен Буеми и Хайме Алгерсуари изнесоха спектакъл в борбата по между си и минаха покрай прибиращия се Фетел.

В последните секунди в 1 бърз тур трябваше да се реши всичко. Алонсо бе пръв в групата водещи пилоти и записа трето време, Розберг обаче го изпревари. Хамилтън след секунди обаче зае третата позиция, но с малки грешки той не можа изобщо да застраши времената на съотборника си Бътън и на Фетел, които пък като получиха информацията за времето му, бяха наясно с темпото и не довършиха последния си тур, запазвайки последните си меки гуми за утре.