Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алонсо става служител на Хонда, а не на Макларън?

Алонсо става служител на Хонда, а не на Макларън?

55
0
Фернандо Алонсо
Фернандо Алонсо, снимка Ферари

Фернандо Алонсо може да стане служител на Хонда, но не и на Макларън. Според информация на Speedweek има вероятност двукратният световен шампион във Формула 1 да подпише договор директно с японската компания, а не с отбора от Уокинг.

Вече бившият президент на Ферари Лука ди Монтедземоло обяви публично, че испанският пилот напуска Маранело. Маркизът обясни, че Алонсо търси нова среда и иска отново да побеждава. Въпросът къде отива обаче, отново бе оставен без отговор.

Според информацията на Speedweek Фернандо и мениджърът му Луис Гарсия Абад водят преговори директно с главния изпълнителен директор на Хонда Таканобу Ито. Източник на изданието твърди, че Алонсо е топ приоритет на японската компания, като двете страни дискутират тригодишен договор за общо 105 милиона евро.

Освен това в Хонда искали при връщането си във Формула 1 да придобият част от Макларън. Автомобилният производител се опитвал да купи 25-те процента от британската компания, притежавани от Рон Денис, като имал съгласие за действията си от съсобствениците от бахрейнския консорциум Мумталакат (те имат 50%, останалите 25% са на Мансур Оджех).

– Ако Хонда придобие акциите на Денис, ще иска да използва свой човек (за ръководството в Макларън). Нужен е някой, който познава добре Формула 1, ФИА и [Бърни] Екълстоун, а освен това е с добри връзки с японците – твърди пожелалият анонимност източник.

Герхард Бергер отговаря на този профил. Наскоро се появи слух, че той е подготвян за заместник на Рон Денис. Австриецът заяви, че никой не е говорил с него за подобно нещо. Денис пък обяви, че дори не си струва да си хаби дъха да коментира подобни приказки. Сега обаче твърдението се появява отново, като основанието за него е, че „[Аертон] Сена е мъртъв, [Ален] Прост е персона нон грата в Хонда, така че остава само Бергер”. Японците следили отблизо работата му като шеф на Торо Росо, а и австриецът бил много популярен в страната им.

Информацията за тримесечно изоставане проекта на Хонда за задвижващата им система за Формула 1 пък претърпя развитие. Сега се твърди, че става дума за 1 месец изоставане. Компанията обаче хвърля огромни усилия в разработката: 150 инженери се трудят в развойния център в Точиги, като има привлечени от MotoGP екипа специалисти, както и хора, работили през 80-те години на миналия век в Гран при. В компанията освен това имали застраховка в случай, че партньорството с Макларън не потръгне – запазили си правото да изберат и други екипи за съвместна работа.