Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алонсо: Изискванията на днешната F1 противоречат на пилотския инстинкт

Алонсо: Изискванията на днешната F1 противоречат на пилотския инстинкт

67
0

Фернандо Алонсо изрази неудовлетворение от настоящата посока на развитие на Формула 1. Двукратният световен шампион заяви също така, че ако новите правила за 2017 г. не донесат промяна, която да му допада, вероятно ще напусне Гран при.

„В днешната Формула 1 не бива да атакуваш кой знае колко, за да си бърз. Това е тайната, но в същото време е нещо, което противоречи на инстинкта на пилота. Спортът има върхове и спадове, но в наши дни посоката му на развитие в някои отношения не е ясна. Много неща ще се променят догодина. Надявам се радостта от карането да се завърне”, обясни Фернандо в интервю за италианското издание Аутоспринт”.

Испанският пилот на Макларън посочи също така, че съвременната Формула 1 не е и такова физическо предизвикателство, каквото е била в миналото: „Преди години трябваше да те масажират два часа след 10 обиколки. Днес можеш да направиш 150 и накрая едва си се препотил. Настоящите автомобили не са толкова голямо удоволствие за управление в сравнение с коли от предишни периоди, когато техническите правила бяха различни. Тази ситуация не ме прави щастлив. Ако видя, че F1 тръгва в посока, различна от тази, която познавам и обичам, ще обмисля други алтернативи и ще напусна.”

На пистата Хунгароринг, където този уикенд ще се проведе Гран при на Унгария, Алонсо изрази и мнението си относно последните дебати в спорта – относно правилата за радио комуникация и за спазване ограниченията на пистите.

„Напоследък има известен… Не е полемика, а дебат относно ограниченията на трасетата. Нормално е, медиите са голяма част от спорта. Но излизането извън трасето е нещо, което се случва по принцип в автомобилния спорт. Виждал съм го при туристическите автомобили, DTM и MotoGP – движат се по цялата писта, пресичат последния шикан, печелят и празнуват, а след състезанията няма разследвания. Във Формула 1 всичко се превръща в огромен проблем. Сигурно това е необходимо, за да се задържи интересът на хората. Добре е да има някаква полемика около надпреварите сега, когато шоуто не е особено добро.

Не смятам, че проблемът идва от доминацията на един отбор. Но преди представлението бе достатъчно добро, а сега не е – поради някакви причини. Или колите са твърде бавни, или прекалено тежки, или звукът не е достатъчно силен, цените са високи, всякакви неща. В крайна сметка ситуацията е различна и това е очевидно. Правила се променят, спори се за ограниченията на пистата, за лимитиране на радио комуникация. Понякога си мисля, че тези неща се появяват, за да има за какво да се говори между състезанията, защото иначе няма смисъл”, коментира испанецът.

Според Фернандо възможно решение е „да се даде малко повече свобода на отборите и пилотите. Екипите можеха да избират разпределението на теглото, ъгъла на сходимост на гумите и налягането им, да създадат задно крило със своя собствена философия или дори шестколесен автомобил! Сега ако боядисате всички болиди в черно, няма да ги различите. Изглеждат толкова подобни, тъй като правилата са доста ограничаващи – колата трябва да е толкова широка, толкова висока и т.н.

Същото важи за пилотите. Хубаво би било да имахме малко повече свобода да се състезаваме и не толкова много наказания. Трябва да вършим едно и също нещо в даден час – в противен случай те пращат при стюардите и те наказват с добавено време, официално предупреждение, точки… А няма значение дали си закъснял с пет минути за брифинга или сесията за автографи. Разрешават ти да дишаш и толкова.”