Кими Райконен се завърна във Ферари през 2014 г. Всички очакваха с нетърпение дуела му с неговия тогавашен съотборник Фернандо Алонсо, но такъв просто нямаше. Испанецът бе по-бързият от двамата пилоти през миналата година, а картината се повтаря и през тази, като Себастиян Фетел има макар и теоретични шансове за титлата, докато Райконен е далеч в класирането. Това до не малка степен се дължи и на технически причини и обстоятелствата, но самият финландец също допуска грешки.
Спекулираше се много, че Кими ще се раздели с Ферари след края на 2015 г., но италианците му гласуваха доверие за още един сезон. И това определено не се дължи на факта, че според анкета на GPDA той е най-обичаният пилот в падока.
„Хубаво е, че Райконен остава, защото той може да печели състезания“, призна наскоро Бърни Екълстоун. „Дали може да спечели титла не знам. Това зависи и от конкуренцията. Но ако той иска да го постигне, той може и да успее.“
Въпреки оптимизма на Екълстоун се появява въпроса, защо Кими е по-бавен от сегашния си и от миналогодишния си съотборник? Дали стиловете на каране са различни? Техническият директор на Ферари Джеймс Алисън разкрива, че няма фундаментални разлики в изискванията на двамата сегашни пилоти на Скудерията, като и двамата предпочитат стабилността на предната ос.
„Сигурно е, че стиловете им на каране са доста близки“, обяснява Алисън. „Себастиян изисква подобни характеристики от колата както Кими. Това със сигурност помага донякъде, но всъщност не е решаващо при конструирането на колата.“
А за да бъде настигнат отбора на Мерцедес през следващата година Ферари отново трябва да направи сериозна крачка напред по отношение на техниката.
„Трябва да добавим притискане и мощност, което харесват и двамата ни пилоти. Ако един пилот например иска различна височина на колата или различна твърдост на окачването, тогава има множество възможности. Променя се само баланса на колата, а не фундаментални характеристики по нея.“