Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Абитебул не вярва, че другите отбори ще настигнат Ред Бул преди промяната...

Абитебул не вярва, че другите отбори ще настигнат Ред Бул преди промяната в правилата през 2026 г.

1502
0
Ред Бул
снимка, Георги Тодоров/lapbg

Сирил Абитебул коментира доминацията на Ред Бул през тази година. Французинът вярва, че за успехът на тима от Милтън са „виновни другите отбори на стартовата решетка“, които не са успели да направят достатъчно добри автомобили. Абитебул също така не вярва, че останалите отбори ще настигнат Ред Бул преди промяната в правилата през 2026 г.

Ред Бул спечели 21 от общо 22 старта за сезон 2023 в F1. „Червените бикове“ не триумфираха единствено в Сингапур. Там успехът грабна Карлос Сайнц от Ферари, докато Макс Верстапен и Серхио Перес дори не се качиха на подиума

Ред Бул окупира първите две места в крайното класиране. Верстапен счупи още няколко рекорда и финишира с актив, който бе поне два пъти по-голям от този на Перес. Освен това Ред Бул стана шампион при конструкторите за втора поредна година. Преднината на базирания в Милтън Кийнс отбор спрямо всички останали бе наистина стряскаща.

Безупречното представяне на Верстапен, съчетано с невероятния дизайн на болида RB19, дело на Ейдриън Нюи, се посочват като основните причини за доминацията на Ред Бул в F1. Очакванията са тимът да продължи хегемонията си и през следващите два сезона.

Междувременно Абитебул коментира случилото се през сезон 2023 в F1. Французинът познава много добре тима от Милтън Кийнс от времето, което прекара начело на Рено. Френският специалист смята, че именно другите отбори са позволили на Ред Бул да избяга.

Абитебул добави, че липсата на сериозни промени в правилника до 2026 г. затруднява другите отбори да намерят начин да догонят тима от Милтън Кийнс. Французинът очаква „Червените бикове“ да продължат да доминират и догодина.

„Когато има промяна в регулациите, можем да имаме отбор, който работи особено добре и който е намерил някой магически трик. Но през 2023 г. регламентът вече беше известен“, сподели Абитебул.

„Другите отбори трябваше да станат по-конкурентоспособни. Ако тази ситуация се проточи твърде дълго, това ще доведе до проблеми. Няма да се изненадам, ако доминацията, която видяхме през този сезон, остане непокътната и през следващия. Разбира се, очаквам Ред Бул да се сблъска с по-голяма конкуренция до влизането на новите правила през 2026 г.“

Абитебул определи сегашното превъзходство на Верстапен в спорта като „безпрецедентно“. Той направи сравнение на доминацията на нидерландеца спрямо тази на Ферари и Михаел Шумахер в началото на 21-ви век

„Доминацията на Ферари беше във време, когато F1 беше много по-малко конкурентна, отколкото е сега. Ферари доминираше заради големите бюджети и структура, които нямаха нищо общо с останалите отбори“, каза Абитебул.

„От своя страна Ред Бул е престижен отбор, много добре организиран и финансиран, но не е единственият такъв. Те доминират в среда, в която останалите не са чак толкова слаби.“

„Ред Бул се изгради като отбор благодарение на способността си да генерира аеродинамична притискаща сила, с много добри инструменти за моделиране и много добър аеродинамичен тунел – толкова прецизен. Те също така можеха да инвестират и да се концентрират върху тези прецизни точки. На практика не им се налагаше да се притесняват за двигателя, доставян от Рено, а след това от Хонда“, каза още Абитебул.

Абитебул също така отдаде заслуженото на Верстапен лично за това, че през последните два сезона Ред Бул бе толкова пред своите съперници.

„Перес е далеч от това да бъде лидер или младши пилот, [но] Макс е изключителен. Привидната му лекота при изпреварванията е свързана и с факта, че пилотите не се борят срещу него. Те знаят, че не могат да се състезават срещу него.“

„Вместо да натоварват гумите си, за да го задържат зад себе си, те го оставят да мине напред“. Шефът на Хюндай посочи, че  Верстапен има психологическо превъзходство спрямо останалите пилоти.

Накрая Абитебул заяви, че краят на сезона е показал, че F1 никога не се свежда само до това кой печели шампионата при пилотите и конструкторите. Според него има и други аспекти, които поддържат интереса към спорта.

„Това е шампионат, който има забележителна комерсиална динамика. Той всяка година носи нови неща като Гран при на Лас Вегас. ма много други интересни неща, освен първото място в шампионата на пилотите“, завърши Сирил Абитебул.