Към представения в средата на 2023 г. нов роудстър британската компания AC Cars добавя купе. Модерното шаси и V8 моторът не са претърпели съществени промени.
Cobra е един от ветераните на спортната автомобилна сцена. През лятото на 2023 г. AC Cars модернизира в широки граници концепцията на Cobra. Двуместният автомобил стана по-голям, шасито е изработено от алуминий, а под капака е монтиран модерен V8 на Ford. Новият роудстър (синият автомобил на снимките) с прозвище GT обаче скоро няма да е сам. Към моделното семейство ще бъде добавен и вариант купе. Това е първият случай в историята на марката: досега шосейната Cobra се предлагаше официално само като роудстър. Новият вариант на модела е вдъхновен от AC A98 Coupé. С него производителят участва в 24-часовото състезание в Льо Ман през 1964 г. Събитието се превръща в трагедия – при инцидент през нощта загиват трима зрители.
Съвременната AC Cobra GT Coupé обаче не разчита просто на завинтен „хардтоп“. Автомобилът има неподвижен покрив и карбонова каросерия с вид на истинско купе. Според производителя то е базирано върху подобрена версия на шасито на роудстъра. Размерите обаче са същите като на откритата версията: дължина 4,23 м, широчина 1,98 м и междуосие 2,57 м.
През 2025 г. ще последва издание Club Sport
Техниката за задвижване на купето идва от роудстъра. Съответно закритата Cobra с Ford Coyote V8 също се предлага в два варианта на изпълнение. Базовият модел е с атмосферен осемцилиндров двигател отпред. Тук на разположение са 456 к.с. и максимален въртящ момент от 570 Нм. Ако сте жадни за повече мощност, V8 може да бъде поръчан с принудително пълнене. Тогава на разположение са 730 к.с. и максимум 780 Нм. И в двата случая има избор между шестстепенна механична скоростна кутия и десетстепенна автоматична трансмисия. По-благоприятната аеродинамика на купето би трябвало да доведе и до по-висока максимална скорост. Роудстърите достигат съответно 250 и 278 км/ч.
Компанията AC Cars все още не е съобщила собственото тегло на новата Cobra Coupé. Разпределението му между предния и задния мост обаче щяло да отговаря на идеалното съотношение 50:50. За новия топмодел, който AC Cars ще пусне на пазара в края на 2025 г. като оптимизирано за състезателни писти издание Clubsport Edition на Cobra GT, вече е определена целева стойност на собственото тегло: то трябва да е по-малко от 1450 кг. За задвижващия V8 агрегат британската фирма съобщава мощност от 810 к.с. Малката серия трябва да включва максимум 99 бройки.
Cobra GT Coupé значително по-скъпа от роудстъра
Цените на купето, което вече може да бъде резервирано, започват от 325 000 паунда плюс данъците за съответната страна. Следователно в България автомобилът би се предлагал на цена от най-малко 886 000 лева. За сравнение: британците искат за роудстъра най-малко 240 000 паунда нето, което прави 654 000 лева с българския ДДС.