Начало Други Acura вдигна покривалото на хибридния прототип ARX-06 LMDh

Acura вдигна покривалото на хибридния прототип ARX-06 LMDh

248
0
Acura ARX-06 LMDh
снимка, Acura

Acura вдигна покривалото на новия хибриден прототип ARX-06 LMDh. Японският хиперавтомобил ще се състезава в клас GTP на американския шампионат за издръжливост IMSA през 2023 г.

Преди две седмици бяха публикувани няколко снимки на първия официален шейкдаун на прототипа на пистата Пол Рикар. Както очаквано, той бе с камуфлажна окраска. Вчера подразделението на Хонда официални представи модела Acura ARX-06 LMDh. Както се вижда, белият цвят преобладава в окраската на прототипа.

Първата публична демонстрация на Acura ARX-06 LMDh ще се състои в петък на автомобилната седмица в град Монтерей, Калифорния.

Марката е конструирала 2.4-литров V6 двигател с две турбини. Шасито е дело на френската компания Орека, докато двигателят е проектиран от Honda Performance Department (HPD).

Според Acura, това е най-малкият двигател с работен обем, създаден от марката за състезания за издръжливост. Той е значително по-малък от 3.5-литровия V6 мотор, който е внедрен в сегашния автомобил ARX-05 DPI. Този модел е спечелил титлата през миналия сезон в IMSA, но все още отговаря на целта за ефективност от 500 kW на задния мост на автомобила.

Хибридната система включва електрическо моторно генераторно устройство (MGU) на Бош, отговарящо на изискваният на IMSA. Също така са включени комплект батерии на Уилямс Адвансд Енджиниъринг. MGU се намира в общ корпус на трансмисията и вътрешните части на скоростната кутия, предоставени от Xtrac. Батерията e разположена в така наречената „survival cage“ на шасито на Орека. Групата за електрическо оборудване на HPD е извършила както хардуерното, така и софтуерното си развитие, за да постигне най-добро съответствие на специфицираните MGU и акумулаторния пакет с ICE на Acura.

„Приехме предизвикателството, отправено от новия пакет правила на IMSA. Решихме да разработих решение, което смятаме за много конкурентоспособно. При конструирането на ICE се насочихме в нова посока за HPD. Той все още е V6, който, разбира се, е добре познат за Хонда. Ние включихме няколко нови елемента, които според нас ще използват по най-добрия начин електрическия MGU и акумулаторния блок. Новият ни двигател ще се има лимит до 10 000 об/мин, определени от правилата. Също така звукът от двигателя ARX-06 е страхотен“, сподели ръководителят на екипа за проектиране на задвижването на новия прототип на Acura Пиер Декамп.

Новата Acura ARX-06 ще бъде използвана от Meyer Shank Racing и Wayne Taylor Racing в клас GTP от сезон 2023 в IMSA. И двата отбора ще останат в списъка на японския производител с отбори на IMSA от настоящата ера на DPi.

Acura очаква с нетърпение предизвикателството да се състезава с множество конкурентни марки догодина. Освен Кадилак, към новия клас на IMSA ще се присъединят Порше и БМВ. По този начин се очаква интересна битка във всеки един старта.

Все още няма информация относно каква ще бъде тестовата програма на Acura. Новият прототип ще дебютира в 24-те часа на Дайтона в края на януари 2023 г. Очаква се японската компания да направи симулации на 24-часова надпревара, за да се подготви за сезон 2023.

„Ние сме HPD- състезаваме се, развиваме нашите инженери и технологии чрез“ участия в различни надпревари“, каза , президент и технически директор на HPD Дейвид Солтърс.

Имаме невероятно и уникално състезателно наследство, както от миналото, така и от настоящето. Правим всичко възможно за да помогнем з развитието северноамериканската състезателна организация както на Acura, така и на Хонда.“

Очакваме с нетърпение предизвикателството да се състезаваме с Порше, БМВ и Кадилак във върховия шампионат на IMSA GTP. Наясно сме, че това е голяма стъпка за нас. Имаме много да учим, но сме готови да стигнем до върха.“

В новата Acura ARX-06 има елементи от нашата технология, спечелила състезанията в Инди. В допълнение сме добавили от технологията на Хонда във Формула 1 и от тази в 24-часовите надпревари.“

Това беше постигнато с помощта на технологиите на HPD за симулация, проектиране, разработване и производство от световна класа, които нашите инженери са разработили, тествали и валидирали. Гордеем е с всичко това. Сега започва истинското предизвикателство и тежката работа, включваща изтощителни 24-часови симулации и учене как да се максимизират всички аспекти на представянето“, завърши Дейвид Солтърс.

Acura няма планове да се включи в световния шампионат за издръжливост (WEC). Благодаение на новите правила в LMDh, хиперавтомобилите ще имат право да участват какво в WEC, така и IMSA.