Начало Други БМВ ще се върне в WEC през 2024 г.

БМВ ще се върне в WEC през 2024 г.

460
0
БМВ M Hybrid V8
снимка, БМВ

БМВ ще се върне в световния шампионат за издръжливост (WEC) през 2024 г. Германският производител започна тестове на новия си хиперавтомобил от клас LMDh в Италия.Прототипът на БМВ ще направи своя дебют в следващото издание на 24-те часа на Дайтона, което ще се проведе в края на януари 2023 г.

По-рано тази година германският производител изрази интерес към участие във висшия клас на 24-те часа на Льо Ман за първи път от 1999 г. Тогава БМВ грабна успеха с модела V12 LMR. Сега баварците потвърдиха, че ще участва в категорията хиперавтомобили на WEC от 2024 г. Новият прототип носи името BMW M Hybrid V8.


За последно БМВ се включи за кратко в WEC през сезон 2018-19 с автомобила M8 GTE. След това германците се насочиха изцяло към американският шампионат за издръжливост IMSA.

„Поради много краткия график на проекта LMDh, планът винаги е бил да се съсредоточим върху една област на приложение през първия сезон през 2023 г., каза шефът на моторните спортове в БМВ Андреас Роос. „Сериите IMSA са напълно подходящи за това.“

Средносрочната ни цел беше да се състезаваме на два фронта с BMW M Hybrid V8. Също така искаме да използваме основната платформа, предоставена от WEC и 24-те часа на Льо Ман.“

Сега работим едновременно програмите ни в Европа и Северна Америка.

В понеделник направихме следващата важна стъпка. Автомобилът завърши успешно своето внедряване с Далара на пистата във Варано де Мелегари. Сега започваме интензивни тестове преди дебюта в състезанието през януари 2023 г. в Дайтона.“

Прототипът на БМВ в клас LMDh завърши първите си обиколки на 25 юли на пистата Рикардо Палети край Варано. Веригата е разположена само на няколко километра от централата на италианския конструктор Далара. Зад волана на новия хиперавтомбил се редуваха заводските пилоти Конър Де Филипи и Шелдън ван дер Линде.

Тестовете на първия прототипен състезателен автомобил на БМВ след V12 LMR ще продължат през следващите няколко дни. После ръководството на баварците ще замине за Белгия за 24-часовото състезание на Спа този уикенд.

Цялата писта край Варано бе затворена за външни лица. Целта беше да не се позволи допускането на зрители. Това бе подобно на начина, по който екипът на Ферари в F1 блокира достъпа до Монца по време на снимачния си ден през май.

БМВ стана четвъртият производител, който направи успешен тест на своя прототип в клас LMDh. Останалите марки, които направиха изпитания бяха Кадилак, Порше и Акура. Всички, с изключение на японците, ще участват и в WEC.

От БМВ  заявиха, че са планирали още тестове в Европа през следващите няколко месеца, преди да изпратят автомобилите си в САЩ. След това ще се започне специфичната подготовка за IMSA.

Съгласно правилата, BMW M Hybrid V8 трябва да участва в един от двата официални теста на IMSA . Единият от тях е ще в началото на октомври на пистата Роуд Атланта. Другото изпитание ще бъде около два месеца по-късно в Дайтона. По този начин германският производител ще може да хомологира своя автомобил за новите правила на GTP.

BMW M Hybrid V8
снимка, БМВ