Почти четири години Ред Бул доминира над останалите отбори във Формула 1. Себастиян Фетел печели победа след победа и титла след титла.
Нещата обаче са на път да се променят според последните слухове. Новите правила, които предстои да влязат в сила през 2014 г. вероятно ще променят съотношението на силите. И изглежда, че най-сериозните претенции са от страна на Мерцедес. Още през този сезон те показват сериозен прогрес, а се очаква догодина аеродинамиката да няма толкова голямо значение за сметка на задвижването.
Производителите на силови агрегати Мерцедес, Рено и Ферари, работят вече повече от две години по своите продукти за 2014 г. Освен мощността, голяма роля за положителните качества на новите агрегати ще играе тяхната компактност (заради множеството елементи – охлаждане, KERS, турбо компресор и допълнителни агрегати) и надеждност.
Все още не са съвсем ясни данните на новите двигатели, но вече има свидетелства за това, че Мерцедес са изпреварили конкурентите си. За това свидетелстват и дискусиите за размерите на новите задни гуми за 2014 г. състояли се за последно в Унгария.
В Мерцедес явно са били доста загрижени след излизането на първите данни на своите двигатели. Очаква се общата мощност на системата двигател-ERS да бъде с мощност от около 850 к.с., което не е сериозно повишение спрямо моментните стойности. За сметка на това обаче въртящият момент ще се покачи от 320 Nm на повече от 600 Nm, което означава, че болидите ще въртят гуми дори на 4 и 5 предавка, ако пилотът не е достатъчно внимателен и с чувствителен крак.
Рено и Ферари не бяха на мнение, че са нужни промени по гумите, докато от Мерцедес искаха увеличение на ширината на задните гуми с 2 сантиметра, за да се понасят по-добре повишените натоварвания. След анализ на прогнозируемите стойности от Пирели и ФИА са по-склонни да се съгласят с Мерцедес. Така е много вероятно увеличението да влезе в сила.
В падока вече се спекулира, че Мерцедес разполагат с мощност, по-голяма от тези на Рено и Ферари със 100 к.с. Германците разбира се не искат да потвърдят подобни данни. От ръководството са изненадващо предпазливи по отношение на мощността на агрегатите за следващия сезон. Не така обаче реагират пилотите, които излъчват доста увереност.