Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Агури Сузуки: Макс и Бърни все така си управляват спорта

Агури Сузуки: Макс и Бърни все така си управляват спорта

55
0

С Агури Сузуки се срещаме в моторхоума на тима му Супер Агури в падока на Нюрбургринг. Ден по-рано светът научи новината, че той бе принуден да замени своя пилот Юичи Иде с Франк Монтани.

Личното ми мнение е, че Иде наистина не бе готов за Формула 1, но упражняването на натиск върху тима дебютант от управляващите спорта предизвика и доста негативни реакции, че вече те редят пилотите и в тимовете. Така или иначе това стана повод за един наистина дълъг и приятен разговор с първия японец, стъпвал някога на подиума след състезание от Гран при. Тимът му в Гран при бе създаден само в рамките на месеци и в момента е най-слабият в Гран при с колата на Ероуз отпреди 4 години, но бившият пилот твърди, че това скоро ще се промени, и с усмивка коментира до камионите, купени пак от бившия екип на Том Уокиншоу (днес са вече бели), че е съвсем доволен от ситуацията в момента.

Откога започна натискът заради Иде? Знаете ли, че днес имаше сериозна реакция сред пилотите, които смятат, че ФИА не трябва да се меси в определянето на това кой къде да се състезава.

Taка ли са реагирали? Да, определен натиск имаше. Говорих с Бърни и Макс след уикенда на Имола в два последователни дни. Заформи се дълъг разговор, но нищо не се промени. Те никога не променят решенията си. Така бе по мое време. Така е и сега, напълно управляват спорта.

В началото на кариерата си във Формула 1 мислили ли сте, че един ден ще се озовете в ролята на тим шеф?

Минавало ми е през главата. Един ден може би.

Кога решихте да станете собственик на отбор – като пилот или по-късно?

Всъщност нещата отиват още по-далеч във времето. От малките формули пилотите мечтаят да отидат във Формула 1, както беше и с мен. Затова, когато си тръгнах, все пак ми се искаше да се върна един ден. А това е чудесен начин да съм отново в Гран при.

– Пътят дотук въобще не беше лесен. Първо си направих екип за Формула Нипон в Япония. След това събрах малко пари и направих японски GT тим. После отидох в Индикар. В края на миналата година просто дойде подходящ момент за влизането ми във Формула 1. Аз трябваше да го направя задължително тази година. Иначе можеше въобще да не стъпя във Формула 1, като други екипи (Карлин и Дирексив например), които сега кандидатстваха и не преминаха новата процедура. В крайна сметка приет беше само един допълнителен тим за 2008 г. – този на Продрайв, а ние сме вътре. Разполагах с едва четири месеца за цялата организация, но знаех, че трябва да успея за тази година. Сега имам позиция и е далеч по-лесно.

Разчитахте ли на някаква допълнителна информация, преди да вземете решението си за влизане през 2006 г., за да си гарантирате позицията и да избегнете конкуренцията на Продрайв, Дирексив, Карлин?

Да. Знаех някои неща.

….