Третият ден на рали Дакар отново промени картината в общото класиране. Катарецът Насър Ал-Атия спечели дългата 243 км състезателна отсечка от Писко до Наска. Неговият съотборник Карлос Сайнц пък загуби повече от половин час и загуби водачеството в класирането. Новият лидер в общото класиране вече е Стефан Петерханзел. Победителят от миналата година завърши трети в третия ден зад Ал-Атия и Роби Гордън и това му позволи да окупира върха. Втори вече е Насър Ал-Атия, който изостава на 6:33 минути.
152 коли напуснаха в понеделник бивака в Писко и се отправиха по посока на Наска. След разправиите около Карлос Сайнц и проблемите с неговата навигационна система, испанецът стартира от първа позиция. Първата третина от отсечката отново бе изпълнена със стръмни и сериозни като площ дюни.
Още на 23-ия километър пустинята се превърна в огромен паркинг след като поне десет коли затънаха, сред които Тим Коронел, брат на състезателя от WTCC, Том Коронел. Фаворитите обаче се измъкнаха без проблеми от този капан.
На 40-ия километър Кжищоф Холовчик катастрофира и на мястото веднага пристигнаха лекарски екипи. Полякът е с натъртвания по гръбнака и ребрата, и все още не е ясно дали ще продължи.
На 95-ия километър пък французинът Герлен Шишери, които до този момент бе сред най-бързите пилоти, загуби ценни минути и това го извади от борбата за победа в етапа.
Така етапа започваше да се превръща в трибой, като за върха се бореха Петерханзел, Ал-Атия и Сайнц. Към тях се присъедини и Роби Гордън. Проблеми пък имаха Жинел де Вилер и Дирк фон Цитцевиц. Екипажът, движещ се добре до този момент със своята Тойота, загуби доста време между втората и третата контролна точка.
Петерханзел успя първи да пресече финалната линия, но в последствие бе изпреварен от Насър Ал-Атия и Роби Гордън. Катарецът записа време от 2:30:14 ч. и по този начин спечели първата си етапна победа за настоящето издание на надпреварата.
„Спечелихме етапа и свалихме 4 минути изоставане спрямо Петерханзел“, доволен бе Ал-Атия. „Можеше да се представим и по-добре, но трябваше на няколко пъти да спираме, за да помогнем на Карлос.
Изглежда, че той имаше проблеми с електрониката и двигателят му прекъсваше. Не успяхме да направим нищо и затова продължих, като до финала не видях други коли. Пясъкът днес бе доста мек и карах леко предпазливо, защото колата е още нова. Не знаем до къде се простират границите и дали можем да ги преминем, но за щастие досега нямаме проблеми.“
Роби Гордън също бе сравнително доволен и показа, че не се е отказал да гони победата.
„Стартирахме много назад и трябваше да изпреварваме много коли. Все пак обаче денят бе добър за нас“, обясни американецът. „Трябва да успеем да намалим изоставането спрямо Петерханзел. Концентрирах се върху своето състезание, но успях да сваля само 2 минути. Колата ми е бърза, но в това има и минуси. Ал-Атия също е много бърз, както се видя и в днешния ден. Продължавам да преследвам победата и ще дам всичко от себе си в останалите етапи.“
Четвъртото място остана за Лусио Алварез с Тойота, а петото за Нани Рома. Сайнц загуби 30 минути спрямо Ал-Атия, а Де Вилер 31 и това промени сериозно общото класиране.
Във вторник керванът потегля към Арекипа, напускайки Наска. Състезателната отсечка ще е с дължина от 288 км.
Резултатите от третия етап (топ 10):
01. Ал-Атия/Круз (Buggy) – 2:30:14 ч.
02. Гордън/Уолч (Hummer) +1:18 мин.
03. Петерханзел/Котре (Mini) +3:52
04. Алварез/Грауе (Toyota) +9:36
05. Рома/Перен (Mini) +12:20
06. Новицки/Зилцов (Mini) +15:29
07. Шишери/Гарсен (SMG-Buggy) +16:15
08. Гадасин/Кузмич (G-Force Proto) +23:25
09. Лавил/Полато (Proto Dessoude) +24:45
10. Ерандонеа/Деброн (SMG-Buggy) +25:09
Общо класиране (топ 10):
01. Петерханзел/Котре (Mini) – 5:34:26 ч.
02. Ал-Атия/Круз (Buggy) +6:33 мин.
03. Алварез/Грауе (Toyota) +18:11
04. Новицки/Зилцов (Mini) +21:10
05. Сайнц/Готшалк (Buggy) +21:16
06. Де Вилер/Фон Цитцевиц (Toyota) +30:22
07. Рома/Перен (Mini) +32:56
08. Теранова/Фиуза (BMW) +35:13
09. Ерандонеа/Деброн (SMG-Buggy) +38:32
10. Шабо/Пило (SMG-Buggy) +39:40