Начало WRC News WRC пилотите на бунт срещу ФИА и глобите за ругатни – отказват...

WRC пилотите на бунт срещу ФИА и глобите за ругатни – отказват интервюта в Кения

1182
0
Елфин Еванс, Тойота WRC, рали Кения, рали Сафари
снимка: Тойота

Пилотите от световния рали шампионат (WRC) не получиха никаква реакция на писмото на асоциацията си, с което протестираха срещу новите правила на ФИА за наказания относно ругатни и неподходящо поведение и предприеха съвсем конкретни действия в началото на рали Сафари Кения. Трети кръг от първенството за 2025 г. се провежда тази седмица. А в началото на надпреварата пилотите демонстрираха, че няма да се примирят толкова лесно.

WRC състезателите организираха сериозен бунт и отказват да дават интервюта в края на отсечките

Това се случи първо на шейкдауна. Някои пилоти отговориха на родния си език – като Елфин Еванс на уелски и Тиери Нювил на френски. Други изобщо не продумаха. За момента бойкотът е планиран за цялото състезание.

„За съжаление няма да чуете много от мен този уикенд“, заяви Кале Рованпера, който пръв обясни случващото се.

„Ако това е необходимо, за да се случи нещо, ще го направим“, допълни двукратният световен шампион.

От Танак от Хюндай също каза, че са необходими различни действия

„Както виждате, адреналинът в края на отсечка е доста висок. Така че за съжаление във връзка с последните действия (на ФИА) няма да даваме коментари, докато пилотите не се почувстват отново комфортно. Това е положението в момента. Надяваме се на скорошно решение, за да се върнем към нормалността“, добави естонецът.

Заради нецензурна дума в интервю в края на отсечка от рали Швеция Адриен Фурмо отнесе 30 000 евро глоба. От тях трябваше да плати 10 000. Останалите са условни в случай, че провинението се повтори до края на годината. Този случай предизвика WRC пилотите да излязат с обща позиция.

Във Формула 1 имаше уточнение преди началото на сезон 2025. В него се посочваше, че ругатни и нецензурни думи по време на самите състезания няма да се санкционират ако не са насочени срещу съперник или официални лица, както когато Макс Верстапен например нарече по радиото в Абу Даби стюардите „глупави идиоти“. Санкциите се отнасят за официалните пресконференции и изяви на пилотите. В световния рали шампионат в Швеция интервюто след отсечка бе сметнато за комуникация извън състезателните условия. Точно тогава обаче екипажите са още изключително напрегнати и нерядко някоя ругатня се изплъзва в ефир. Интервютата след отсечки са особено важни за промотирането на първенството и телевизионните излъчвания.