Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Албон: Бих жертвал 2025-та, за да постигна повече успехи през 2026-та

Албон: Бих жертвал 2025-та, за да постигна повече успехи през 2026-та

579
0
Александър Албон
Александър Албон, снимка Уилямс

Александър Албон вярва в дългосрочния успех на Уилямс. Англо-тайландският състезател дори призна, че е готов да жертва следващата кампания, за да постигне повече успехи след влизането на новите технически правила през 2026 г.

Албон гарантира бъдещето си в F1. По-рано тази година той подписа нов многогодишен договор с Уилямс. Така пилотът ще остане част от британския отбор и след влизането на следващите разпоредби в спорта

Удължаването на договора е голям успех за Джеймс Ваулс. Британецът който има за цел да изгради наново отбора от Гроув около 28-годишния пилот. В момента Ваулс работи и по привличането на повече технически специалисти и подобряване на инфраструктурата на отбора.

Понастоящем Уилямс се намира на девето място при конструкторите. Отборът от Гроув изпитва известни затруднения от началото на кампанията. До момента екипът има само две точки, спечелени от Албон в Монако. Англо-тайландският пилот беше близо до топ 10 и в Канада, преди да бъде ударен от Карлос Сайнц.

Уилямс може да жертва следващата кампания и да се фокусира изцяло върху 2026 г. Тогава започва използването на нови автомобили. Те ще бъдат по-къси, по-тесни и с активна аеродинамика.

Албон вярва в успеха на Уилямс в дългосрочен план. Това беше и основната причина той да удължи договора си с тима. Албон е съгласен екипът да жертва следващата кампания, ако ще постигне значителен напредък през сезон 2026.

„Това отчасти е свързано с по-дългосрочния договор. В момента не съм толкова фокусиран толкова върху настоящето“, сподели Албон.

„Не искам краткосрочен успех, ако той ми носи болка по-късно. Като отбор трябва да мислим повече за бъдещето, ако искаме да се доближим към върха. Ако искаме да сме начело, има неща, които трябва да направим, за да го постигнем. Това  са големи промени, които изискват повече време. Затова бих жертвал 2025-та, за да постигна повече успехи през 2026-та“, добави пилотът на Уилямс.

Уилямс все още се бори с последиците от забавения процес на производство на FW46. Това означава, че тимът изостава с аеродинамичните разработки. Шасито също така е с по-голямо тегло, отколкото трябва

В момента отборите от F1 са в рамките на бюджетния лимит и ограничени ресурси. Затова Уилямс да вземе решение дали да даде приоритет на намаляването на теглото на шасито или да се съсредоточи върху аеродинамичните подобрения. Отборът обаче може да се възползва от факта, че правилата за следващата година остават непроменени.

„По отношение на развитието- то все още е важно, защото догодина правилата не се променя. На практика каквото спечелиш тази година, го прехвърляш към следващата“, посочи Албон.

„Най-голямото нещо за нас като отбор е да се уверим, че сме постигнали целите за намаляване на теглото. Това ще бъде най-голямата ни стъпка напред. Ако успеем да се справим в този смисъл, ще направим голяма крачка като отбор за следващата година.“

Албон призна, че Уилямс ще донесе някои подобрения в следващите стартове.

„Предстоят ни подобрения, които са свързани и с представянето. Бих казал, че в момента фокусът ни е по-скоро към теглото, отколкото към аеродинамичната страна. Сравняваме двете и виждаме какво има смисъл от финансова гледна точка. Да ви кажа честно загубата на тегло не е евтина“, завърши Александър Албон.