Начало Избрани Албон: Малко съм разочарован, тъй като можех да финиширам на по-предна позиция...

Албон: Малко съм разочарован, тъй като можех да финиширам на по-предна позиция в състезанието

820
0
Александър Албон
Александър Албон, снимка Уилямс

Александър Албон не бе напълно доволен от резултата си в Гран при на Нидерландия. Пилотът на Уилямс финишира на осма позиция в трудното състезание на пистата Зандвоорт. Албон обаче вярва, че е можел да завърши на по-предна позиция.

Албон потегли от четвърта позиция във вчерашната надпревара в Нидерландия. Англо-тайландският състезател се справи отлично с променливите условия в съботната квалификация. Така той записа старт от втора редица, като пред него бяха само Макс Верстапен, Ландо Норис и Джордж Ръсел

Във втората обиколка на пистата започна да вали дъжд, което накара повечето пилоти да спрат в бокса за гуми интермедия. Албон и Логан Сарджънт обаче решиха да стоят на мократа и хлъзгава писта. Следователно двамата започнаха да губят позиции и се сринаха в дъното на колоната.

Албон започна да възстановява загубеното след като трасето започна да изсъхва. Състезателят на Уилямс отново зае позиция в зоната на точките и показа добра скорост на дългата-старт финална права.

Пилотът на Уилямс се движеше в топ 10 и след периода на сейфти кар, предизвикан от инцидент със Сарджънт. Албон направи невероятен стинт със софт, който бе с дължина от 44 обиколки. После той се върна на трасето с гуми медиум и отново спечели няколко позиции

Състезанието в Нидерландия бе спряно 7 тура преди края заради пороен дъжд и инцидент на Гуаню Жу. Пилотът на Алфа Ромео претърпя катастрофа и отпадна.

Прекъсването на надпреварата продължи около 45 мин. После Макс Верстапен поведе колоната, като първия тур мина зад кола за сигурност. Албон на свой ред мина пред Ръсел и зае осмото място. В крайна сметка той задържа тази позиция при развяването на карирания флаг и донесе ценни точки за своя отбор.

„Може да се твърди, че трябваше да спрем за интермедии в началото на състезанието. Ние обаче се придържахме към нашите силни страни. Това ни помогна с управлението на гумите, тъй като успяхме да изминем повече 40 обиколки със софт“, сподели Албон.

„Това може да се случи само с добър автомобил. Честно казано колата ни беше силна през целия уикенд. Беше много лесно да се контролира деградацията на предните и задните гуми само с помощта на инструменти и каране. Както винаги, можех да променям баланса да го настоя там, където ми беше необходимо.“

„След това преминахме през бокса за медиум и започнахме да си проправяме път нагоре. Бях се доближил до топ 5. Честно казано всичко беше перфектно, докато не разбрах за дъжда“, продължи Албон. „Трябва да преразгледаме решението за втория питстоп. То беше доста сложно, защото аз не бях в бокса в началото. През първата половина на обиколката си мислех, че ще прескоча двата автомобила пред мен, но за 30 секунди гумите станаха доста лоши, заради което загубих скорост.“

Албон призна, че в крайна сметка е останал леко разочарован от своя резултат в неделната Гран при

„Случва се. Малко съм разочарован, тъй като можех да финиширам на по-предна позиция в състезанието. Все пак осмото място е добър резултат, тъй като нямахме толкова големи очаквания на Зандвоорт.“

„Това беше най-силният ни уикенд досега. Усещането в колата беше най-доброто, откакто се присъедини към Уилямс. Затова има много положителни неща, които да вземем от Нидерландия“, завърши Александър Албон.

Съотборникът на Албон Логан Сарджънт отпадна от вчерашната надпревара в Зандвоорт. Американецът се удари в осми завой и предизвика появата на кола за сигурност. Оказа се, че причината за отпадането на Сарджънт е свързана с проблем със сервоуправлението.

„Първите 15 обиколки бяха трудни. Просто бях прекалено предпазлив и не исках да катастрофирам след случилото се вчера“, каза Сарджънт.

„В тези условия губех прекалено много температура в гумите и в крайна сметка това ми костваше много време. Започнах да влизам в ритъм, тъй като пистата изсъхваше. За нещастие докоснах върховата крива на завой №8, загубих хидравликата и сервоуправлението и това ме изхвърли. Не съм сигурен защо точно се случи. Това е нещо, което трябва да проучим, но просто съм разочарован за всички след усилията и за отбора“, добави пилотът на Уилямс.