Алекс Албон заяви, че Уилямс не може да си позволи да губи повече време или ресурси за модернизиране на автомобила FW44. Пилотът от тайландски произход се присъедини към отбора от Гроув в края на миналата година след като прекара 2021 г. настрани от F1.
Албон дебютира във Формула 1 през сезон 2019 с тима на Торо Росо/Алфа Таури. В средата на кампанията той бе повишен в Ред Бул за сметка на Пиер Гасли. 26-годишният състезател остана титуляр в Милтън Кийнс до края на сезон 2020 и записа два подиума. После той бе понижен до тестов и резервен пилот и прекара една година в DTM.
Тази година Албон е титуляр в Уилямс заедно с бившия си съотборник от F2 Николас Латифи. До момента англо-тайландският пилот има само две завършвания в зоната на точките заради слабото темпо на новото поколение автомобил Уилямс FW44.
Според него, отборите на Уилямс и Ред Бул съвсем очаквано се управляват по много различни финансови и оперативни правила въпреки бюджетния таван.
„Сега е трудно, защото очевидно се налагат бюджетни ограничения, така че не знам каква е ситуацията в Ред Бул. Сегашното въвеждане на актуализации е по-различно. Трябва да се убедим, че тя работи добре, защото не можем да правим постоянни подобрения, ако искаме да не превишаваме лимита“, сподели Албон.
„Не можем да губим повече време или ресурси за модернизиране на автомобила. Смятам, че като пилоти ние също оказваме доста голямо влияние върху тях. Не трябва да правим постоянни експерименти, за да видим какво работи и какво не.“
Въпреки разликата във финансовото състояние на Ред Бул и Уилямс Албон каза, че начинът на работа на двата тима е сходен. Всъщност той повече се радва на по-малкия мащаб на операциите в Гроув в сравнение с този в Милтън Кийнс.
„Разбира се, тук има малко повече семейна атмосфера. Работата с момчетата е малко по-лична, което ми харесва. Разбира се, това е различна позиция“, каза Албон.
„Тук не се правят постоянни подобрения както при големите отбори. По-скоро става дума и за управление или максимално използване на всеки детайл, който контролирате. Наистина преглеждаме всяка част, като се започне от стратегиите с гумите и настройките.“
„Имаме по-бавен автомобил. Знаем, че подобренията не идват толкова често. Wинаги се стараем да извлечем най-доброто от пакета, с който разполагаме.“
„Става дума за много повече от това, че трябва да получим всички малки части правилно. Когато не можете да правите актуализации толкова често, трябва да имате усещане повече детайли“,
В началото на месеца Албон подписа нов договор с Уилямс. Все още не се знае кой ще бъде неговият съотборник след края на сезон 2022.
„There is no favourite picture of George“ 😡🤣@alex_albon answers all the burning questions in his @Reddit „Ask Me Anything“! 👀#WeAreWilliams pic.twitter.com/2jGNfabX84
— Williams Racing (@WilliamsRacing) August 19, 2022