Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Албон: Новият автомобил на Уилямс се чувства много различен в симулатора

Албон: Новият автомобил на Уилямс се чувства много различен в симулатора

1112
0
Уилямс FW46
снимка, Уилямс

Александър Албон разкри малко информация относно новия автомобил на Уилямс. 27-годишният пилот призна, че той се „чувства много различен в симулатора“ спрямо своя предшественик FW45.

Уилямс направи крачка напред през 2023 г. Британският екип създаде автомобил, който се чувстваше много добре на писти с дълги прави и бързи завои. Доказателство за това бяха резултатите на Албон в Монреал и Монца. Тогава той финишира седми и спечели ценни точки за своя отбор

Уилямс разполагаше с един от най-бързите автомобили на правите. В същото време обаче екипът изпитваше огромни затруднения на бавни и технични писти като Монако, Хунгароринг и Сингапур.

Най-големият приоритет на Уилямс по отношение на FW46 беше да се премахнат някои от лошите му характеристики. Ин Инженерите на тима имаха за цел да подобрят автомобила и да го направят конкурентен на всякакви видове писти.

Албон вече изпробва новия си болид в симулатора в Гроув. Англо-тайландският пилот е убеден, че FW46 вече се усеща „много различно“ от миналогодишната машина.

„Новият автомобил на Уилямс се чувства много различен в симулатора. Това е едно различно усещане, заради което е необходим различен стил на шофиране“, сподели Албон. „Не искам да говоря твърде рано.  FW45 винаги е имал някои постоянни ограничения, особено когато отивахме на писти като Монако или Барселона. Тогава те се подчертаваха.“

„Ниската скорост винаги е била голям проблем за нас, спирането винаги е било голям проблем за нас. освен това завоите с висока скорост и голяма дължина също бяха проблемни за нас“, продължи пилотът на Уилямс. „Определено в симулатора може да се види, че тези области са се подобрили, но в същото време това идва с доста различен стил на шофиране. Когато излезем на пистата ще трябва да започнем да се опитваме да я разберем новата кола и да я разграничим.“

Албон бе попитан доколко промените в Уилямс FW46 са базирани на неговата обратна връзка

„Дори през 2020 и 2021 г., когато дори не карах колата, тя имаше същите проблеми. Винаги е имало присъщ проблем с колите на Williams през последните четири или пет години“, обясни Албон.

„Особено тази година пожертвахме малко време за развитие на FW45, за да се съсредоточим върху FW46. Решихме да съкратим количеството подобрения, които имахме по колата, за да сме сигурни, че се опитваме да направим този автомобил малко по-агресивен и наистина да започнем да променяме ДНК-то на колата. Това е планът. Нека да видим дали ще се случи“, каза още пилотът на Уилямс.

Уилямс едва успя да се задържи на седмото място в борбата срещу Алфа Таури. От друга страна, отборът от Гроув изоставаше доста сериозно от шестия Алпин.

На фона на оптимизма относно способността на Уилямс да постигне значителен напредък, Албон смята, че преодоляването на такава значителна разлика в таблицата с точките е здравословна цел. Тя трябва да се постави, ако новият автомобил е толкова гъвкав, колкото се очаква.

„Бих казал, че когато погледнете къде завършихме миналата година, ние почти бяхме изпреварени от Алфа Таури. Но когато всъщност погледнете разликата до петото и шестото място ще разбере, че все още ни трябва голям скок.“

„Имахме голяма разлика спрямо Алпин, Астън Мартин и Макларън, докато Мерцедес-ите и на практика до този момент си в челото.“

„Искам да се боря с Алпин и да се движа по петите на тази група. Мисля, че това е реалистично очакване за представянето ни като отбор. След това да видим как ще се развият нещата.“

„Не мисля, че ще бъде реалистично да се борим за подиуми и победи през тази година. Ще бъде чудесно, ако успеем да участваме редовно в точките.“

„С промяната на подхода към нашия автомобил трябва да бъдем постоянни, за да бъдем отбори в топ 6 или топ 5. Ние не бяхме такива миналата година. Много ми е интересно да видя как ще се справим на пистите, на които се борехме- Монако, Барселона и други подобни места“, заключи Александър Албон.