Александър Албон отново отправи критики към карането на Магнусен. Пилотът на Уилямс беше крайно недоволен от поведението на датчанина по време на състезанието в Нидерландия. Пиер Гасли също не беше доволен от прекалено дефанзивната тактика на Магнусен.
Магнусен потегли от бокса в последния старт на пистата Зандвоорт. Пилотът на Хаас заложи на по-различна стратегия от своите съперници и се надяваше да помогне на Нико Хюлкенберг.
С напредване на състезанието зад Магнусен се образува колоната от автомобили. В нея бяха Гасли, Албон, Алонсо и Строл. Четиримата в крайна сметка успяха да се справят с датчанина и да минат напред. Магнусен обаче отново караше твърде дефанзивно и правеше опасни маневри, които не бяха одобрени от Албон. Англо-тайландският пилот си спомни случилото се в Джеда, където Магнусен отново беше в подобна роля
„Кевин е невероятен отборен играч и аз му отдавам дължимото за това“, каза Албон. „Не мисля, че това се контролира толкова добре. Има известна вратичка между това, което е правилно при задържането на група автомобили.“
„В този случай за мен това беше доста незначително. Имаше няколко наистина бързи завоя като 7-8 и последният завой. Магнусен обаче намаляваше в средата им. В този случай след трябва да натиснеш спирачките и да го избегнеш.“
Албон посочи, че поведението на Магнусен отново е било над допустимата граница. Той също така призна, че такива неща не се контролират адекватно.
„Това според мен е малко прекалено. Според мен част от проблема е факта, че не се контролира толкова често. Имах същата ситуация в Монако с Юки по време на състезанието и се оплаках. Но от рейс контролът сметнаха, че е нормално. Проблемът е, че в един момент ще се стигне до катастрофа“, добави Александър Албон.
Гасли също не беше никак доволен от опасното каране на Магнусен в Гран при на Нидерландия.
„Никога не съм виждал някой да вдига газта в завой 14 или да включва на първа предавка в завой 12. Мисля, че Алекс се доближи до него. После той блокира гумите в средата на 12-и завой, когато [Магнусен] намаляваше скоростта и включи на по-ниска предавка, вместо да дава почти пълна газ“, коментира Гасли.
Макар да отправи критики, Албон разбира защо Магнусен кара толкова дефанзивно. Състезателят на Уилямс посочи, че настоящата точкова система кара отборите от втората половина на решетката да жертват единия си пилот за сметка на другия
„Всичко се дължи заради разположението на някои отбори в класирането. Места като девето и десето са толкова ценни. Затова е съвсем нормално да се прави от тимовете.“
„Единият пилот трябва да бъде жертвеното агне в състезанието. Такива неща се случват в доста състезания. Ако точковата система беше малко по-различна и всеки имаше малко по-голям диапазон, не мисля, че подобни неща щяха да се случват. Но в крайна сметка това са правилата“, завърши Александър Албон.
FRESH creps you got there, @alex_albon 🖌️🤣 pic.twitter.com/IRG4iGt3tK
— Williams Racing (@WilliamsRacing) August 26, 2024
ФИА опита да промени точковата система по време на последното заседание на Комисията за F1. Предложението на федерацията не срещна нужната подкрепа и беше отхвърлено. Следователно F1 запазва настоящата си точкова система.