Александър Албон поиска по-сурови наказания за пилоти, които предизвикат инциденти. Състезателят на Уилямс вярва, че настоящите 5-секунди санкции са крайно недостатъчни и не разубеждават някои негови колеги да правят безразсъдни маневри.
Стюардите на ФИА имаха немалко работа по време на Гран при на Япония. Надпреварата на пистата „Сузука“ не мина без спорни инциденти. Още на старта имаше няколко контакта. По-назад Албон имаше контакт с Валтери Ботас (Алфа Ромео), докато Люис Хамилтън (Мерцедес) се удари със Серхио Перес (Ред Бул). Стюардите разследваха двете случки, но не наложиха санкции.
Няколко тура по-късно Перес получи наказание от 5 секунди заради контакт с Кевин Магнусен. Мексиканецът опита да изпревари датчанина на завой №11, но в крайна сметка двамата се удариха и съсипаха състезанието си. В резултат на този удар стюардите наказаха мексиканеца, който първоначално отпадна, но после се върна за да изтърпи наказанието си
Албон също пострада от безразсъдното каране на Перес. Пилотът на Уилямс имаше контакт с мексиканския си съперник по време на Гран при на Сингапур. В резултат на това той трябваше да намали темпото, за да избегне удар с предпазната бариера. Това коства на Албон загуба на няколко позиции и го изкара от зоната на точките.
Според Албон, поведението на колегата му от Ред Бул показва, че настоящите наказания не са достатъчно сурови и не служат като възпиращ фактор.
„В завой №11 той отново направи същото движение като това в Сингапур. Успях да го избегна. А след това Перес го направи отново с Кевин. Бях зад него, така че имах най-добрата гледна точка“, сподели Албон.
„Ясно е, че това не учи на нищо пилотите, защото наказанията не са достатъчно строги. Имам предвид, че това се случва в две поредни състезания“, добави пилотът на Уилямс.
Албон в крайна сметка не завърши състезанието в Япония. Пилотът на Уилямс се прибра в бокса в обиколка №27 заради щетите по неговия болид. Няколко тура по-рано отпадна и съотборникът му Логан Сарджънт.
„Нито един автомобил не е достатъчно силен, за да издържи при толкова поражения“, обясни Албон. „Това бе предизвикано от лошия ми старт. Трябва да поработим върху това. После бяхме на грешната позиция в грешния момент и в крайна сметка бях притиснат“, продължи пилотът на Уилямс. „Имах повреда още в първата обиколка и играта беше почти приключила. Опитахме се да продължим и да видим как ще се развие състезанието, но в крайна сметка трябваше да оттеглим автомобила“, завърши Александър Албон.
Finishing off two weeks in Asia – a place @alex_albon calls home 🏡
— Williams Racing (@WilliamsRacing) September 26, 2023
Междувременно шефът на Хаас Гюнтер Щайнер също коментира маневрата на Перес, която съсипа състезанието на Магнусен
„Мисля, че Чеко очевидно усеща напрежението. Знаете какъв натиск изпитва той. Тези неща се случват“, каза Щайнер. „Той вече имаше наказание. Не знам какво точно направи по време на периода на кола за сигурност, но в крайна сметка наруши правилата. След това натискът върху него се засили и се случи още нещо. Това са пет секунди. Все пак нямаше големи последствия за Перес, защото той се оттегли малко след това.“
„Никога не съм щастлив, че някой трябва да се оттегли, но от друга страна той просто унищожи състезанието на Кевин, така че не съм щастлив и от това“, допълни Гюнтер Щайнер.
If you’re visiting East Asia, knowing how to use chopsticks is essential! We tested Kevin and Nico’s skills in the Chopstick Challenge 🥢
📲 Watch in full here 👉 https://t.co/iIokS6WQAu#HaasF1 #JapaneseGP pic.twitter.com/JOnI4f8DSK
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) September 24, 2023