Представянето на Мерцедес в Мелбърн може да се определи само по един начин – като доминация. Люис Хамилтън успя да спечели квалификацията, макар и при смесени условия с повече от 0,3 секунди пред втория Даниел Рикиардо от екипа на Ред Бул, а в последствие в състезанието Нико Розберг успя да остави австралиеца на 25 секунди зад себе си. При това конкурентите предполагат, че от Мерцедес не са показали всичко, на което са способни. Логично е да се предполага, че след като в началото на сезона екипа от Бракли има толкова голямо предимство, то дори и в течение на сезона то трудно ще бъде заличено.
„Не смятам, че можем да говорим за доминация“, заявява в същото време шеф дизайнерът на Мерцедес, Алдо Коста пред Аутоспорт. Според него предимството било на лице, но конкуренцията не спяла и тепърва щяла да покаже качествата си. Така например представянето на Ред Бул в Австралия сравнено с това в предсезонните тестове било показателно.
„В Австралия те бяха много по-силни, отколкото показаха в тестовете. Това е сериозен показател, колко бързо могат да бъдат решени проблемите във Формула 1 и колко бързо може да се постигне сериозен прогрес. Възможно е след няколко състезания и други отбори да отбележат сериозен напредък и да се борят за победи. За момента можем да оценяваме само първото състезание.“
Предполага се, че сред най-сериозните преимущества на W05 са мощността на задвижващата система на Мерцедес. И особено важното в случая е, че тя е напълно съвместима и пригодена към шасито. Според Коста през тази година е изключително важно всичко в колата да работи в пълен синхрон, за да се избягват проблеми и усложнения.
„Най-важното през този сезон ще е съгласуването на всички агрегати и най-вече на работата на задвижващата система с тази на шасито. Разбира се трябва да се извлекат всички предимства, които предоставя регламента. Трябва да се развие цялата кола като система, а не отделни агрегати или области от нея.“
Дори и в Мерцедес обаче има проблеми и това се видя от неприятностите на Люис Хамилтън в първия и последния ден на уикенда.
„Въпреки проблемите на Ред Бул те не трябва да бъдат подценявани, защото задвижващата система на Рено дава завидна мощност, когато работи на пълна пара. Проблемът им явно е, че не могат да поддържат тази мощност в цялото състезание, но това е проблем, за които те рано или късно ще намерят решение.“